Auteur |
Bericht |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 18:15 |
 |
Lupos-freak schreef: | Pottergirl schreef: | De geruchten gaan dat het derde boek van de Ergoed trilogie 'Empire' gaat heten, er een groene draak op de voorkant komt te staan en dat hij ergens in 2008 uit gaat komen. |
Klopt! Spoilers voor de cover!!!
Ikzelf heb de boeken nog niet gelezen én de film nog niet gezien. Maar ik ben van plan om binnenkort Eragon, het boek, eens te lenen van iemand, daarna Oudste en Empire lezen en de film zien. Ik moet er dus nog helemaal aan beginnen... |
Dat is enkel een fan-made cover En het is inderdaad een groot verschil of je eerst het boek en dan de film of eerst de film en dan het boek gelezen hebt. Ik heb dus eerst de film gezien en ik vond hem geweldig, maar nu ik het boek heb gelezen bekijk ik hem kritischer (maar ik vind hem nog altijd geweldig ) |
|
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 18:23 |
 |
Het is inderdaad wel een aanraden voor de mensen die film gezien hebben, om ook het boek te gaan lezen. Ondanks dat het boek soms nogal kinderachtig overkomt (tenminste, op mij) vond ik het nog steeds een goed boek. Ik vind dat de film toch tekort komt in dit geval. Ik heb het hart niet om aan het tweede boek te beginnen en ik weet niet waarom xD Maar ik heb hem al een hele tijd geleden gekocht (lees: maanden geleden) en ik heb nog steeds alleen de eerste bladzijde gelezen. |
 |
Wolkenveldt
5e jaars

Verdiend:
233 Sikkels
Woonplaats: Backstage, at Rock Werchter, enjoying the sound of pure rock!
|
Geplaatst:
Zo Jul 08, 2007 19:15 |
 |
Ik vond de film best zwak, wel mooie graphics, maar slecht geregiseerd. Ze gingen veel te rap over sommige dingen en het was soms onduidelijk als je het boek niet hebt gelezen. |
_________________ Hogwarts will never fail.
Kom en volg Leer der Ministerie van Toverkunst. + is blij dat hij al leerlingen heeft, maar stiekem hoopt hij ook op wat andere leerlingen  |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 19:16 |
 |
Ik ben nu in het eerste boek bezig, maar heb het nog niet uit. Dit komt door de drukte met school, maar nu heb ik vakantie en probeer het uit te lezen. Ik had iets heel anders van dit boek verwacht. De film vind ik fantastisch en daarom heb ik het boek ook voor mijn verjaardag gevraagd! Misschien komt het door mijn slechte gewoonte dat ik alle boeken die ik lees met HP vergelijk, maar ik vind dit boek zo onpersoonlijk. Er komen eigenlijk alleen mannelijke personages in voor (de elf is nog niet wakker geworden bij mij) en die praten zo weinig met elkaar. Als ze met elkaar praten vind ik alles zo afstandelijk gezegd. Er zit ook geen (of misschien weinig) humor in dit boek, dat mis ik wel. Ik ben gewoon veel te veel verwend met HP, haha!
Hierna wil ik toch het tweede boek ook gaan lezen en daarna het derde. Ik vind de draken zo mooi en ik kan er zo fijn mee fantaseren dat ik op zo'n dier vlieg. Het is ook geweldig dat alles in de tijd van Eragon zo lang geleden is, alles doen ze in de natuur. Eragon zelf heeft ook een band met die natuur. Dat vind ik schitterend! |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 04, 2007 15:38 |
 |
Ik heb net 'Oudste' uitgelezen en ik ben nog steeds aan het bekomen van de schok. Het was wel een beetje te verwachten van Murthag, maar dan nog. Ik vind het verschrikkelijk wat hij allemaal heeft moeten doorstaan en dan heb ik het nog niet eens over de waarheid van wie Eragons vader is (hoewel dat ook een beetje te verwachten was). Ik wacht nu gespannen af voor het laatste boek. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 2:51 |
 |
Die evil slechte koning? |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
LeafyBlade
1e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 15:48 |
 |
Heb alle boeken tot nu toe gelezen (2 dus) en vond ze tof. Maar de film viel me vies tegen.  |
|
|
  |
 |
Boterham
4e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 17:18 |
 |
Wel, ik heb de film gezien en ik vond hem wel goed. Ik wil zeker het vervolg eens zien. Misschien begin ik ook wel eens aan de boeken, maar eerst ga ik DH uitlezen. Ik ben wel bang dat ik ze dan niet ga uitlezen, want de laatste tijd begin ik wel aan een boek, maar heb ik nooit de moed om verder te lezen. Maar goed, Eragon. De film vond ik dus goed; goed verhaal, leuke personages enz. Ik vind het wel niet bijzonder origineel ofzo, maar dat heb je wel vaak bij zo'n fantasyverhalen. Ik was ook van plan om de dvd te kopen, of het toch door mijn broer te laten kopen, maar ik weet niet of ik daar eigelijk wel nog zin in heb. Nou ja, ik kijk allesins uit naar het volgende deel! |
_________________ A memory remains just a tiny spark. |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 9:53 |
 |
Ik heb de film niet gezien noch het boek gelezen maar het lijkt me best wel een leuk boek. Die schrijver is toch nog best jong of heb ik dat verkeerd gehoord. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 15:30 |
 |
Ik ben op dit moment Eragon aan het lezen en ik moet zeggen dat ik het wel voor een grotendeels eens ben met de betoog van Changetje op pagina 2.
Je kunt een beetje van iemands werk jatten/bewerken, Zoals ook bijvoorbeeld Robert Jordan, niet dat ik vind dat hij plagiaat heeft gepleegd, gedaan heeft (denk aan de trolloks, maar orcs zijn in heel veel fantasyboeken, en in mindere mate de myrddraal), maar Paolini gaat echt veel te ver naar mijn mening. Ik heb werkelijk waar bijna niets orgineels gezien of het moeten de Varden zijn (of is dat gejat van Star Wars). Hij jat dingen van Tolkien (dat hij elven en dwergen gebruikt vind ik niet erg, want die heeft Tolkien zelf ook niet verzonnen, maar om de elven dan ook uit een westelijk land te laten komen en de dwergen onder de grond in grotten te laten leven, vind ik wel erg). Daarnaast is het mind-reading van de draak gejat van Mcafrey (Dit is misschien nog het ergste, omdat eigenlijk het hele boek hierop is gebaseerd. Als je dit geen plagiaat kunt noemen dan weet ik het ook niet meer) , lijken sommige plotlijnen ook wel uit de wereld van Jordan/Tolkien te komen en ze zeggen ook dat het plot vreselijk veel op dat van Star Wars lijkt. Ook de karakters zijn zwaar cliche/over de top en de meeste karakters zijn niet goed uitgewerkt. Eragon is tot nu toe de enige waarvan ik echt het karakter kan beschrijven en ik irriteer me nog soms aan hem ook.
De plotlijn is soms zo voor spelbaar dat je hem van kilometers aan kunt horen komen.
SPOILERS! | [selecteer]
Zoals dat Brom een rijder is, dat weet je al vanaf bijna het begin van het boek. Dat hij daarna sterft vind ik dan nog een tikkeltje orgineel, maar aan de andere kant wel jammer. Brom is eigenlijk het enige leuke karakter van het boek. Misschien had Paolini beter Eragon kunnen laten sterven.
[/selecteer] |
Ook heb ik soms het gevoel dat het plot niet helemaal klopt:
SPOILERS! | [selecteer]
Ze gaan achter de Razac aan, komen op een gegeven moment op het olie spoor. Ze gaan dan naar Jeod een vriend van Brom en komen erachter dat oliespoor naar bijna alle steden in het land leid. Dan gaan ze logisch redeneren en komen ze erachter dat het eigenlijk maar in 1 stad kan liggen. Waarom hebben ze dan in vredesnaam niet meteen zo geredeneerd.
[/selecteer] |
Ik ben het ook eens met Changetje dat Eragon een Mary Sue is. Hij kan idd lezen binnen een week en ineens is hij heel goed in zwaardvechten terwijl hij er eerst helemaal niks van kon en genadeloos werd ingemaakt door een oude man. Ook kan hij ineens heel goed magie gebruiken, terwijl dit soms eigenlijk nog niet tot zijn mogelijkheden kan behoren.
Ook vind ik het boek soms wat kinderachting, maar dat vind ik nog te begrijpen aangezien het een kinderboek is. Eragon zelf reageert vaak vind ik te kinderlijk, terwijl hij bijna volwassen is. Hij is volgens mij 15 jaar oud en als je 16 wordt dan wordt je in de wereld van Paolini volwassen.
Nu nog enkele positieve puntjes voor het boek:
- De schrijfstijl vind ik nog wel redelijk goed, al is het soms in het Engels nog al moeilijk te volgen.
- Eragon is een heel domme en naieve jongen. Het is daarom wel grappig om zijn reacties te gaan lezen.
- De manier van Magie gebruiken is eigenlijk het enige orginele in het boek . Je kunt alleen magie gebruiken als je er de kracht genoeg voor hebt om het wat je wilt bereiken met magie, ook zonder magie kan. Anders zul je sterven.
- Ik zelf heb er nog redelijk plezier bij het lezen gehad. Al komt dat misschien ook omdat ik niks van Mcaffrey heb gelezen en Star Wars heb gezien. Dus daar kon ik me nog niet heel erg aan ergeren. Dat ik het boek nog een beetje leuk vond kwam misschien ook omdat ik eerst met een hele slechte verwachting met het boek begon. Dus slechter kon het niet worden, alleen maar beter.
Overall ben ik dus niet heel erg tevreden over het boek. Het boek had leuk kunnen zijn als de karakters en het plot soms wat meer waren uitgewerkt en 100 jaar geleden was gepubliceerd, voordat andere fantasywerken zijn geplubiceerd.
De film over het verhaal heb ik nog niet helemaal gezien, ik kon het gewoon niet volhouden om er naar te kijken en ben naar een paar minuten gestopt. Het is eigenlijk nog meer cliche dan het boek al is en dat is dus niet een heel goed teken. Daarnaast volgt het niet helemaal het plot op sommige momenten.
Ik denk dan ook dat het boek alleen zo populair is geworden in Amerika (drie miljoen verkocht boeken, best wel goed voor een debuutboek) dankzij de vele reclame voor het boek. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 03, 2007 19:16 |
 |
Heb boek ook gelezen. Boek is wel ok.
Film is om over te kotsen.
Wolkenveldt schreef: | Ik vond de film best zwak, wel mooie graphics, maar slecht geregiseerd. Ze gingen veel te rap over sommige dingen en het was soms onduidelijk als je het boek niet hebt gelezen. |
Daarom ben ik het hiermee eens:
Citaat: | Beter om; dit soort verhalen niet te verfilmen, of om er alleen echt toegewijde regiserus met ongelimiteerde budgetten aan te laten die er tien jaar van hun leven aan willen wijden |
|
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 04, 2007 0:20 |
 |
Ik heb Eragon ondertussen al gelezen. En ik vond het een redelijk goed boek. Maar het was alleen jammer dat de schrijver heel wat gebruikte stukken uit andere boeken "leende" en ze in zijn boek verwerkte, terwijl hij ook gewoon nieuwere en originelerder dingen kon gebruiken. In dit geval was dat echt niet moeilijk. Aan de schrijstijl was ook heel erg duidelijk te merken dat Paolini nog niet zo ervaren was toen hij dat boek schreef. Verder vlotte het boek ook niet echt. Sommige stukken waren echt saai, terwijl andere dan weer te vlug gingen. Aan bepaalde passages besteede hij veel meer aandacht dan nodig en belangrijke stukken passeerden dan enorm vlug voorbij. Anderzijds vond ik de sfeer van Carvahall ongelooflijk goed beschreven en dat maakte heel veel goed. Mijn favoriete stukken waren die waarin de Weerkat een rol speelde. Ik weet niet waarom, maar ik lieft dat beest^^ |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Hermelien-Griffel
1e jaars

Verdiend:
65 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 04, 2007 13:17 |
 |
Ik heb Eragon en Oudste allebei al gelezen, en ik vind het echt geweldige boeken. Het is echt mijn favo serie na HP. Het is gewoon super geschreven, het voelt net alsof je er echt bij bent en Eragon echt zegmaar achterna loopt (zo voelt het tenminste bij mij, en ik <33 dat ) Ik vond het wel erg jammer dat Brom dood ging, ik vond hem het leukste personage. Ik had het ook niet verwacht dat Murtagh een drakenrijder is, want hij haat Galbatorix zo erg, en nu helpt hij hem opeens! En Saphira is ook echt super! Mijn favo personage na Brom. Ze is net de moeder van Eragon, ze geeft zoveel om hem. Dat vind ik zo mooi aan d'r. En draken zijn gewoon koel
Paolini heeft trouwens op zijn site een filmpje gezet waar hij in vertelt wanneer deel 3 uitkomt 23 september 2008. Duurt laaaaaaang EN HET WORDEN 4 BOEKEN, INPLAATS VAN 3 Yay Ik = happy  |
_________________ "God is dead."
-Nietzsche
"Nietzsche is dead."
-God |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 19:53 |
 |
Het derde boek zal Brisingr heten.
Inderdaad, 23 september 2008 verschijnt het derde boek en het zal 704 pagina's tellen. Ik heb zonet de cover gevonden. En hij lijkt wel heel erg op de fake-one.
Bron: Amazon.com |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
*Tessie*
4e jaars

Verdiend:
196 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 26, 2008 17:02 |
 |
Ik ben net bezig in het eerste boek, en tot nu toe vind ik het wel een leuk boek. Niet supergoed, maar wel gewoon goed Ik ben benieuwd naar het plot!
Ik heb Oudste hier ook, en ik denk dat ik het vervolg ook ga kopen, als ik eenmaal bezig ben wil ik de hele serie lezen!
Even een vraagje over het boek; wanneer speelt het zich af?
Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar ik kom er niet echt uit |
_________________ Live your life and like your life!^^ |
|
  |
 |
|
|