Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tovenarij en Geloof Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
DragonRaider-Renzo
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels
Woonplaats: Voor twee maanden in de Bezemkast van Vilder (samen met Parvati & Padma Patil :D)

DragonRaider-Renzo is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 7:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens veel streng gelovige Christenen (en ook andere streng gelovigen) leren de HP serie je witchcraft en is dus werk van de duivel
(bron: http://www.sabbathcentral.org/potter.html)
Zelf vindt ik dit flauwe kul want ik kan dankzij de HPserie nu niet een drank brouwen of iemand vervloeken.
Wel begrijp ik dat ze in paniek(?) zijn omdat ze kinderen pc en tv verlaten voor een boek.
Mijn opa en oma hebben er ook iets tegen ("Tovenarij is van de duivel")
Ze hebben ook liever niet dat ik het lees.
hoe zit dat bij jullie?

Profiel bekijkenStuur privébericht
arlena
6e jaars
6e jaars

Woonplaats: There where my bed sleeps, my book reads and my mouth eats . . and my bloody head aches

arlena is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 8:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn opa en oma zijn protestants, maar ze lezen hp zelf ook gewoon Wink Mijn oma heeft een keer gezegd :: 'Het is maar een boek en als ík het verhaal leuk vind, lees ik het gewoon.'

Bella
4e jaars
4e jaars

Bella is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 8:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn opa, oma, ouders en ikzelf (eigenlijk heel mijn familie) is protestants. Niemand heeft wat tegen Harry Potter, en de meesten lezen het dan ook gewoon, zonder er ook maar iets met of over 'de Duivel' mee in verband te brengen....

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 8:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij mij in de familie zijn de meeste Christen, maar ik heb er nog nooit iets over gehoord dat Harry Potter het werk van de Duivel zou zijn omdat er magie in voorkomt. Ik heb zelf met opa Harry Potter 2 gezien en hij vond het leuk. De enige commentaar die over de Harry Potter boeken uit iemand zijn mond komt, is van mijn moeder, met het argument dat het kinderboeken zijn Evil or Very Mad

3e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

lunaaa is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 9:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het stukje op die site echt te belachelijk voor woorden! Het lijkt bijna alsof hij niks beter te doen is, en tegelijkertijd boos is omdat kinderen nu niet meer braaf de kinderbijbel, maar HP lezen!

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 12:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

mijn opa en oma, en de rest van de familie, zijn allemaal katholiek......maar de meesten neefjes en nichtje lezen het boek zelf, kunnen ze nog niet lezen dan worden ze wel voorgelezen door ouders of oudere broers of zussen....

en mijn opa en oma zijn heel bij de tijd.....ze lezen de boeken niet zelf, maar kijken we de films.....en ze hebben niks tegen de muziek van tegenwoordig enzo......ze zijn echt vet modern

Mrs. J. Potterr
2e jaars
2e jaars

Mrs. J. Potterr is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 12:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ach ja..

Dat soort types hou je altijd..
Niks aan te doen..

Maar laat ze maar lekker zeuren..

Missen zij alle plezier van de boeken Wink

SilverUnicorn
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 229 Sikkels

SilverUnicorn is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 13:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn ouders hebben er ook geen problemen mee, maar andere mensen in mijn familie vinden het wel 'slecht'. Nou ja 't is hun mening, als zij er allemaal slechte dingen in zien moeten ze dat zelf maar weten.

Ik denk: het is gewoon een mooi verhaal, en je moet niet altijd overal wat achter zoeken. Want dan kun je strax helemaal niks meer lezen...

Dreuzel
Dreuzel

freak is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 13:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat hun vinden moeten zij weten. Als zij die boeken willen verbieden laat ze hun gang lekker gaan, ik zal er geen letter minder om lezen.

-XXX-

Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

Kelly Griffel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap ook niet waarom sommige mensen het als werk van de duivel kunnen zien. De boeken van JKR zijn fantasie, en zelfs als magie echt bestond, geloof ik er nog niks van dat het het werk van de duivel zou zijn. Zo zou ik er echt helemaal niet over nadenken. Ik lees de boeken gewoon en vind ze geweldig, ik weet dat sommige mensen streng gelovig zijn en ik heb daar respect voor, maar dat ze nog altijd magie als iets 'duivels' zien...Ik weet niet...Rolling Eyes

En dan nog, het is hun eigen mening, die moeten we respecteren, maar dan moeten zij ons ook ons zicht op Harry Potter laten hebben.

The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 17:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je wat ik nou graag zou willen doen? Die man een e-mail sturen en vragen of hij wel weet waar de boeken over gaan? Een Occulte-school? Draco een demoon? Dus...

Gewoon los geblaat van mensen die niet weten waar ze over spreken... Rolling Eyes

Bietje
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 128 Sikkels

Bietje is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

ja idd.. k kom zelf ook uit een christelijke familie, en echt niemand heeft daar problemen mee.. ik heb zelfs nog gehoord van iemand dat een pastoor in de kerk de boeken noemde om als tijdverdrijf te lezen..

DragonRaider-Renzo
Dreuzel
Dreuzel

Woonplaats: Voor twee maanden in de Bezemkast van Vilder (samen met Parvati & Padma Patil :D)

DragonRaider-Renzo is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 18:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn andere opa en oma zijn gelukkig wel relaxed (geloven volgens mij ook niet)
maar die vinden het juist leuk dat ik het lees (HP deel een van hun geleent Razz)

Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Verdiend: 0 Sikkels

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2004 19:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eigenlijk nooit iets over gehoord. Bij mij is er niemand in de familie die zegt dat het slecht voor me is en ook al zouden ze dat zeggen dan kan het me niet schelen. Ik heb dankzij HP geen drankjes gebrouwd of iemand vervloekt hor en een mens moet zelf weten wat hij leest.

Sambora
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Sambora is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 10, 2004 0:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hoop niet dat dit als reklame beschowd word... ik hoop van niet want ik ben niet van plan om reklame te maken... maar op bol.com is een boek over harry potter en hoe het te maken heeft met de duivel... geschreven door een christelijke... en dit was een van de reacties op het boek:

"Eindenlijk iemand die opschrijft waar de hele christelijke gemeenschap over praat. Duidelijk! Dat heel veel niet christelijken onder ons, het niks vinden is logisch, die vinden alles wat met het christelijk geloof te maken heeft niks, maar dat maakt ze nog geen kenners. Dat iets wat niet negatief is over de bijbel niet negatief kan zijn is grote onzin, maar ja, daar zul je zelf toch wat kennis over de bijbel van moeten hebben he, en dat kunnen we van heel van de recensenten onder ons niet zeggen. Prima initiatief, men hoeft er tenminste niet meer naar te raden!"

- Don't You Know Who I Think I Am -
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp