Auteur |
Bericht |
Unbreakable_Vow
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 13:06 |
 |
Het viel me eigenlijk op dat er maar heel weinig variatie is in banen in de tovenaarswereld, er zijn maar weinig banen, in vergelijking met de dreuzelwereld, die je kunt beoefenen in de tovenaarswereld:
- Schouwer
- Lid Wikenweegschaar (ik weet niet of dat wel een baan is.)
- Minister
- Andere functie op het ministerie. (waar zo'n beetje iedereen werkt)
- Leraar toverschool
- Andere functie op toverschool. (concierge, jachtopziener, enz.)
- Heler
- Journalist (in de vorm van zowel Xenophilius als Pulpers)
- Werk zoals Charlie bij de draken, weet niet hoe het heet.
- Professioneel zwerkballer
Dit is zo'n beetje alles wat ik bedenken kan, weet er iemand nog een andere baan die uit kan worden geoefend? Of beoefenen heel veel tovenaars een dreuzelberoep? |
_________________ who gaurds the gaurdians? |
|
  |
 |
Nevodeon
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 13:44 |
 |
Hallelujah, een topic dat nog niet bestaat. Ik dacht van wel, maar ik heb niks kunnen vinden.
Nou, ik weet wel zeker dat er meer beroepen zijn dat dit. Ten eerste heb je natuurlijk een heleboel functies op MoM, en ook heel veel op St. Mungo's.
Ook zijn er natuurlijk eigenaren van winkels, barren, cafees en ook schrijvers van leesboeken, schoolboeken, et cetera.
Maar veel meer is er inderdaad niet te verzinnen. Er zullen vast wel een aantal wizards en witches undercover zitten op Muggle werk. Zo zei iemand ooit in de boeken dat er waarschijnlijk wizards undercover zitten op het postkantoor. Volgens mij was dat Lily of Petunia, maar ik kan me vergissen.. |
_________________ My use and value unto you
Are gauged by what you have to do
I mark the hours every one
Nor have I yet outrun the sun
Timeturner. Please take me back to the beginning of HPF. I can't afford losing it.. |
|
  |
 |
Geertjuhh
3e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 16:22 |
 |
Nee inderdaad, niet zoveel banen in de toverwereld. Maar ik ben het wel eens met Nevodeon. Veel banen bij winkels, en barretjes, cafeetjes..
Nooit verder over nagedacht eigenlijk..
Haha, maar gelukkig nieuwjaar  |
_________________ 'Bill eeft verteld dat Fred en George heel amusant zijn,' zei Fleur met een serene glimlach.
'Nou Ik kom niet meer bij!' snauwde Hermelien |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 16:54 |
 |
Er zullen waarschijnlijk ook wel wat mensen undercover werken bij dreuzels en zo... Maar er zijn inderdaad niet veel banen in de Toverwereld...
Het was me ook al opgevallen dat er niet veel verscheidenheid aan beroepen was, maar waren tovenaars ook niet in de minderheid? Niet dat dat er iets mee te maken heeft... Maar ze zullen waarschijnlijk, afgezien een paar uitzonderingen, gewone dreuzelberoepen beoefenen, met een magisch tintje dan... ^^ |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Finrod
Dreuzel

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 17:35 |
 |
Veel jobs zijn er inderdaad niet, ik kan er niet direct nieuwe op je lijste bijvoegen. Maar zoals de persoon hierboven zegt, er zijn ook niet zoveel tovenaars als Dreuzels. Dus ergens logisch dat de keuze wat lager ligt. |
_________________ There's a curse between us... |
|
  |
 |
John Veerman
2e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 17:38 |
 |
Er zijn ook niet zoveel banen in de toverwereld.. Dit vind ik echter ook niet zo heel erg vreemd, aangezien er geen bouwvakkers etc nodig zijn. Ook moet je niet vergeten dat er geen 6 miljard tovenaars en heksen zijn. Dit aantal ligt beduidend lager, dus als je het zo bekijkt, valt het aantal banen nog reuze mee.. |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 17:47 |
 |
|
  |
 |
Filister
5e jaars

Verdiend:
64 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 21:06 |
 |
Nu we het toch over banen in de tovenaarswereld hebben, wat zou iedereen eigenlijk voor een baan willen hebben?
Het liefst wil ik zwerkbalspeler worden, maar dan moet je echt goed zijn .
Een baan op het ministerie of in Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis lijkt me niet verkeerd.
Tom |
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 02, 2008 22:15 |
 |
Ik ook dat het aantal banen nog ferm goed meevalt voor het aantal tovenaars die er zijn.
Wat ik zou willen zijn? Ik heb daar in een ander topic al eens op geantwoord denk ik, maar goed. Ik wil best, zoals in't echt, journalist of schrijver worden. Daarnaast zie ik een baan als leraar op Zweinstein ook wel zitten. Verweer Tegen De Zwarte Kunsten dan
Zwerkballer moet natuurlijk ook leuk zijn, maar ik ben niet zo'n sportieveling. Mocht ik het wel zijn, wil ik best Wachter zijn. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 03, 2008 13:29 |
 |
Journalist of schrijver lijkt mij leuk, maar de spanning van schouwer trekt mij ook wel. Persoonlijk houd ik niet van het beroep leraar, maar in de HP wereld klinkt het al een stuk aantrekkelijker. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Qiaw
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 21:44 |
 |
Magische advocatuur is ook een vak die je kan beoefenen in de Toverwereld. Ik denk dat er sowieso wel veel tovenaars zijn die een beroep 'verzinnen'. Zo denk ik ook dat er eerst ook uilen werden verkocht in de Beesten Bazaar en dat er toen iemand is gekomen die een Braakbal's-dinges oprichtte. |
|
|
  |
 |
Whitelighter
6e jaars

Verdiend:
2 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 14, 2008 22:42 |
 |
Ik denk dat er nog veel meer zijn hoor maar dat die gewoon niet zijn genoemd. Er zijn ook veel beroepen die maar één beoefenaar (hoe noem je dat anders?) hebben enzo.
Je kunt bijvoorbeeld ook dingen verkopen in een winkel en daar zijn heel veel verschillende dingen of op goudgrijp werken en ik denk dat er toch wel een heleboel beroepen zijn die we niet kennen. |
_________________ De wereld is een boek, wie nooit reist leest er minder dan een pagina in. |
|
  |
 |
Markk
Dreuzel

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 20, 2008 21:51 |
 |
Er zijn inderdaard niet veel (genoemd). Maar er zijn natuurlijk ook nog bands.. zoals de witte wieven.
En er bestaan ook nog beroepen zoals Alchemisten.. En je kan natuurlijk ook bijvoorbeeld bezems en stokken op de markt brengen..
Maar okee.. de meeste banen zijn denk ik tog op het ministerie..
Mij lijkt een baan op een school wel leuk.. beetje met die leerlingen dollen Of iets op het ministerie waarbij je veel 'veldwerk' moet doen
Of een baan in Zwik en Zwachtels of Zacharias lijkt me ook wel grappig.. |
_________________ Als je je Brandstof uitleent, moet je maar met de Bezem reizen. |
|
  |
 |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 6:43 |
 |
Finrod schreef: | Veel jobs zijn er inderdaad niet, ik kan er niet direct nieuwe op je lijste bijvoegen. Maar zoals de persoon hierboven zegt, er zijn ook niet zoveel tovenaars als Dreuzels. Dus ergens logisch dat de keuze wat lager ligt. |
Er zullen wel meer jobs zijn als dit maar ze zijn gewoon niet allemaal bekend. Er zal VB: ook wel een persoon moeten werken in de supermarkt.
Er zijn zoveel dingen.  |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
  |
 |
Olivander©
Dreuzel

Verdiend:
21 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 21, 2008 8:35 |
 |
Er zullen wel meer jobs zijn als dit maar ze zijn gewoon niet allemaal bekend. Er zal VB: ook wel een persoon moeten werken in de supermarkt.
Er zijn zoveel dingen.
RE: Ja natuurlijk neem nou bij voorbeeld alle mensen die bij de wegisweg werken in al die winkeltjes en goudgrijp.
dan heb je natuurlijk ook zweinsveld. kort gezegd: als je langer nadenkt kom je er vanzelf achter dat er meer baantjes zin dan je denkt. bijvoorbeeld ikzelf in mijn toverstokkenwinkeltje |
_________________ Tegenwoordig niet alleen toverstokken maar ook
een nieuw bezemmerk:
0livander© Racebezem's |
|
  |
 |
|