Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Geheimen van Rowling's site [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rowling's site staat boordevol geheimen. Heb jij ze al allemaal ontdekt? Vertel hier wat je vind van de gevonden geheimen. Wil je een makkelijk overzichtje, klik dan hier.

Enjoy.

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 14:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb in het vorige topic heel veel dingen gezegt. En ik heb net even nagekeken wat er van het vorige topic nog een beetje over te zetten is. Maar volgens mij zijn er niet heel veel dingen die echt belangrijk zijn. Ik heb wel ooit alle WOMBATS vertaald, en die kan ik wel een keerg aan posten. Niet dat je daar veel aan hebt, want je hebt geen uitslag. Maar de vragen zijn wel leuk, en het is natuurlijk altijd wel leuk om te kijken welke vragen er gesteld werden. Ik heb nummer 3 nog nooit vertaald dus ik doe die wel, en dan post ik de andere 2 vertalingen er wel bij.

Over de WOMBAT test: Je had 3 testen die je kon maken op haar website. Deze testen zijn NU voorbij en je kan ze NIET meer maken. Daarom is het juist wel leuk als ik ze allemaal vertaal want dan kan je het nalezen. Dat kaartje op haar bureaublad (homepage) hoort bij de WOMBAT test. Je kan alleen een code invullen als je ook echt de test gemaakt hebt. Heb je nog nooit een WOMBAT test gemaakt dan kan je dus ook niks invullen. Als je wel een WOMBAT test gemaakt hebt en je bent de code kwijt, dan heb je pech. Heb je de code nog wel, dan kan je jouw code daarin voeren en dan zie je daar het certificaat zien. Het klinkt heel dom dat ik dit uitleg, maar dit is echt een veel gestelde vraag.

Ik vind het jammer dat ze een hele tijd niet meer haar website geüpdate heeft. Het laatste was op 18 juli, dus net voor boek 7. Misschien is het ook leuk om haar gedachtes te horen na boek 7. Ook is de FAQ lang niet meer bijgewerkt. Ik wil namelijk weer een keer stemmen op een vraag. ^^

Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inmiddels is Rowling's site geupdated met de nieuwe Wizard of Month, namelijk Harry Potter in eigenste persoon:
Image

Gefeliciteerd Harry met deze enorme eer. Ben benieuwd wie ze kiest voor November, ik hoop op Hermelien, Ron,Ginny, Neville of Luna.

Laatst aangepast door Kevin. op Ma Okt 01, 2007 15:18; in totaal 1 keer bewerkt
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok, je kan me misschien nu blont gaan noemen maar ... wat doet dat doordoeners teken daar?
Wel leuk dat hij op haar site beweegt.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Ok, je kan me misschien nu blont gaan noemen maar ... wat doet dat doordoeners teken daar?

Daar is een simpel antwoord op. Jo's site heeft een spoilermaatregel, als je er op klikt zul je spoilers tegenkomen. Het is niks vreemds dus, alleen een waarschuwing. Het is inderdaad leuk dat alle Wizard's of the Months bewegen op haar site.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:

Blont? Blond bedoel je. Very Happy

Maar dat is idd vanwege de grote spoilers die verschijnen als je op het teken drukt. Daar staan grote spoilers in over boek 7 en Rowling wil natuurlijk haar fans niet spoileren. Maar ik vind het leuk dat Harry nu tovenaar van de maand is. Hopelijk worden anderen, zoals Ron en Hermione nu ook tovenaar van de maand.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Kevin bedankt voor het posten. Ik wou er namelijk geen edit van maken xD. Echt leuk dat hij nu WOTM is geworden. Verder kan je er weinig over zeggen eigenlijk xD
@Helen ja inderdaad ik had ook al op HPFreakz.com gezegt dat het om de spoilers gaat. Ik ga namelijk niet een printscreen maken van de hele tekst die erbij staat. Als je die wilt lezen dan moet je wel gewoon naar. JKRowling.com gaan. En meestal is het zo dat de tekening beweegt op JKR's website.

Die geheimen kloppen trouwens niet helemaal. Er staan 7 geheimen daarop, en je hebt er inmiddels 12. Ik zal ze even in spoilers doen

Wat krijg je?: Aantekeningen hoe Order of the Phoenix schematisch in elkaar gezet is.
SPOILERS!
[selecteer]
Ga naar "Extra" daar zie je links een leeg papiertje hangen, en je ziet daar een pen liggen. Probeer met die pen Harry's liteken zo goed mogelijk na te tekenen. Een paar keer proberen helpt, want je krijgt hem niet zo snel. Als je wilt weten hoe je hem precies moet krijgen dan kan je naar "Links" gaan. (Dus weer terug naar de hoofdpagina) En dan moet je net zo lang wachten totdat het schilderij valt. Dit kan een paar minuten duren. Als het schilderij namelijk gevallen is zie je hoe je het litteken moet tekenen.
[/selecteer]

Wat krijg je?: De Samenvatting van Philosopher's stone die JKR aan iedereen doorstuurde.

SPOILERS!
[selecteer]
Ga naar de "Rubbish Bin". Rechts bovenin zie je een thee kopje staan. Draai het theekopje 4 keer rond. Doe die met de klok mee. Je zult dan een cirkel zien staan. Nadat je dus de cirkel gezien hebt ga je terug naar de hoofdpagina en dan door naar "Extra Stuff". Daar zie je op het prikbord allemaal papiertjes hangen. Een daarvan is een kaartje met een rode cirkel erop. KLik daarop en je zult het geheim krijgen.
[/selecteer]

Wat krijg je?: Een paar aantekeningen van JKR bij boek 1
SPOILERS!
[selecteer]
Ga eerst naar "Extra Stuff". Daar zie je een radio staan. Klik op het "On" knopje en de radio gaat aan. Je zult dan een man horen die iets zegt. Luister goed naar de man wat hij precies zegt. Als hij klaar is ga dan terug naar de hoofdpagina en ga dan naar "?" (dus naar de geheime deur). Daar zie je een plantje staan met daarbij twee flesjes. Met een rode drank erin en een groene drank. Als je nu goed naar Tilden Toots op de radio hebt gehoort, dan weet je dat je eerst 6 druppels van de rode drank moet doen op het plantje. En daarna moet je 3 groene druppels op het plantje doen. Het plantje zal dan gaan groeien en je krijgt dan weer je nieuwe extra.
[/selecteer]

Wat krijg je?: Een hele oude bladzijde van boek 1.
SPOILERS!
[selecteer]
Ga naar de telefoond die op de hoofdpagina staat en typ daar 31 07 1965 in. Dit is de geboortedatum van JKR. Nadat je dit ingetypt hebt dan krijg je dus deze bladzijden. Waar Draco bijvoorbeeld nog Spungen heet.
[/selecteer]

Wat krijg je?: Een hele oude tekening van Neville, Ron, Harry, Hermione en Gary. (Die nu Dean heet).

SPOILERS!
[selecteer]
Ga naar de "Fan sites". Daar zie je twee medailles met een vraagteken erop. Die twee medailles moet je in het doosje doen. Als je dat gedaan hebt krijg je weer iets nieuws.
[/selecteer]

Die andere 7 die op HPFreakz.com staan die horen hier dan ook bij. Als je deze allemaal hebt, dan heb je alle geheimen die je op JKRowling.com kan vinden.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Ma Okt 01, 2007 15:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Helen schreef:

Blont? Blond bedoel je. Very Happy

Maar dat is idd vanwege de grote spoilers die verschijnen als je op het teken drukt. Daar staan grote spoilers in over boek 7 en Rowling wil natuurlijk haar fans niet spoileren. Maar ik vind het leuk dat Harry nu tovenaar van de maand is. Hopelijk worden anderen, zoals Ron en Hermione nu ook tovenaar van de maand.

Nee, ik bedoel echt blonT. Ik weet dat je blond met een D schrijft maar ze zeggen dat blond dom is en met een T is het dus nog dommer (niet beledigend bedoelt voor de blonde mensen)
maar ik heb dus niet verder gekeken bij WOTM. Ik kom bijna nooit op die site en klik dus ook nergens op zodoende maar ik ga het nu doen. Bedankt A.P. en HPR

*[B]aukie*
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uhm ja ik kom niet zo vaak op de site van Rowling en ik zou heel graag de tekst van wizard of the month willen lezen maar ik weet niet waar dat staat.. Zou iemand mij dat kunnen vertellen..?

*Amy Lee-Evanescence*
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik alleen maar die voor text-only versie heb, maar ... die kan ik hier niet geven, anders kan ik een ban krijgen.

Sorry als dit spam is.. Maar ik had hier eerst per ongeluk de link gepost, en het is echt niet mn bedoeling om te spoilen.

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die

Laatst aangepast door Vivian. op Do Okt 04, 2007 15:25; in totaal 6 keer bewerkt
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 15:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat staat volgens mij rechts bovenaan. Als je daar met je muis over gaat, "klapt" ie open en daar kan je dan op klikken.
Als je de tekst wil lezen moet je op het dooddoenersteken klikken (had ik ook pas door toen iemand mij dat vertelde hoor) maar dat moet je alleen doen als je de spoilers ook echt wilt weten. (dooddoenersteken is een waarschuwing voor spoilers op die site)

Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 21:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vandaag is JK's website weer upgedated met het nieuws dat Minerva McGonagall/Anderling vandaag jarig is. McGonagall is zoals jullie allemaal weten het hoofd van Gryffindor en docent Transfiguration. Van harte gefeliciteerd Minerva!

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Do Okt 04, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry Potter Rocks schreef:
Vandaag is JK's website weer upgedated met het nieuws dat Minerva McGonagall/Anderling vandaag jarig is. McGonagall is zoals jullie allemaal weten het hoofd van Gryffindor en docent Transfiguration. Van harte gefeliciteerd Minerva!

Oh ja inderdaad, dat was ik al vergeten. Ik wist dat zij jarig was op dierendag. Ik vond het namelijk grappig omdat zij zelf kan veranderen in een dier dat zij op dierendag juist jarig is. Nou gefeliciteerd Minerva ^^

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2007 13:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Okeej dankje!
Ik dacht al zoiets maar toen ik gister keek stond er de verjaardag van Anderling maar vandaag staat WOTM er weer Wink

*Amy Lee-Evanescence*
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

BerichtGeplaatst: Wo Okt 17, 2007 6:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

En de site heeft weer een nieuwe update. Vandaag is de kleine Charms leraar en hoofd van Ravenclaw: Filius Banning jarig. Gefeliciteerd Filius, dat je maar eeen fijne dag mag hebben Razz .

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp