Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

The Simpsons Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: wat vind jij van de simpsons?

yeah !! die zijn geweldig !
65%
 65%  [ 15 ]
best grappig, ja
21%
 21%  [ 5 ]
niet echt mijn ding
0%
 0%  [ 0 ]
slecht
13%
 13%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Auteur Bericht
eva(nna)
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 15:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

hee?!
geen topic over the simpsons?
daar moet verandering in komen hoor.

even voorstellen:

The Simpsons (De Simpsons) is een Amerikaanse animatieserie, ontwikkeld door Matt Groening. De serie heeft sinds zijn debuut in 1989 vele prijzen gewonnen waaronder Emmy Awards en Peabody Awards.

De animatieserie is een satirische parodie op de Amerikaanse samenleving, en dan met name het stereotype Amerikaanse gezin in die samenleving. De serie draait geheel om de familie Simpson bestaande uit Homer, Marge, Bart, Lisa, en Maggie.

De serie was een vroege hit voor Fox en is inmiddels wereldwijd bekend. De show bestaat inmiddels uit 18 seizoenen met meer dan 400 afleveringen. Een 19e seizoen staat gepland voor 2007 – 2008

De personages:

Image
Homer Simpson is de bekendste van het stel. Homer is kaal, dik en vooral erg dom. De citaten van Homer zijn vaak zo stupide dat sommige hoog genoteerd staan in allerlei citaatlijsten, zoals de Engelse Wikiquote[10]. De bekendste zijn: "Trying is the first step towards failure" (Proberen is de eerste stap naar mislukking), (als Homer aliens ontmoet): "Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!" (Eet me alsjeblieft niet op, ik heb een vrouw en kinderen. Eet hen op!), "If something is too hard to do, then it's not worth doing." (Als iets moeilijk is om te doen, dan is het de moeite niet waard)., "To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!" (Op alcohol! De oorzaak van - en oplossing tot - alle problemen van het leven!) Nog bekender is zijn kreet "D'oh" die hij meestal gebruikt als iets niet gaat zoals gepland. Zijn hobby's zijn eten, Duff-bier drinken, donuts eten en tv kijken.

Image
Marge Simpson heeft een grote kolom blauw gekleurd haar, die haar lengte een derde groter maakt en is daarmee de opvallendste verschijning. In het gezin is ze degene die het geheel draaiende houdt en de redelijkheid erin probeert te krijgen als iemand weer eens iets stoms heeft gedaan. Ze voelt zich wel eens alleen binnen het gezin. Ze heeft een zwak voor gokken en alcohol.

Image
Bart Simpson is een 10-jarige kwajongen en haalt het meest bizarre kattenkwaad uit. Toch is Bart blijkens diverse gebeurtenissen niet een echt slecht persoon. Bart heeft een stekeltjeskapsel dat recht overeind staat. Bart is een populaire jongen op school. Bart is goede vrienden met Milhouse van Houten.

Image
Lisa Simpson is 8 jaar en is het miskende genie. Ze is erg slim, maar omdat de rest van de familie dat bepaald niet is, is ze vaak alleen. Vriendjes heeft Lisa niet (echt) en de andere klasgenootjes beschouwen haar als een nerd. Ze heeft hetzelfde kapsel als Maggie.

Image
Maggie Simpson is de jongste en sinds 1987 al een baby die niet kan praten (tenminste niet als er andere mensen bij zijn). Haar volledige naam is Margaret Maggie Simpson. In een aflevering schiet ze zelfs Mr. Burns, de vrekkige baas van de kerncentrale, en een maffiabende neer, én valt ze Homer aan met een spijkerpistool. Haar stekeltjeskapsel doet denken aan dat van een egel; 7-8 grote stekels vormen het kapsel. Ze heeft altijd een rode fopspeen in haar mond

genoeg informatie, wat is jullie mening?
ik vind het alvast een hele goede serie met echt geweldige humor, waar ik sindskort erg fan van ben.

moest dit topic overbodig zijn mag er een slotje om hoor.

ohja de uitzendingen, ze komen elke schooldag om tien voor zeven op vt4, een vlaamse zender, voor nederland weet ik de uren niet, ik denk dat ze daar minder bekend zijn trouwens,

sweeney todd XD

Laatst aangepast door eva(nna) op Wo Sep 19, 2007 16:53; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 16:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Woehoe, 1e! Razz
Ik vind ze echt geweldig, leuk getekend, en geweldige humor. Ik heb nu al zin in vrijdag. De film vond ik ook geweldig. Ik vind Homer echt geweldig, de domme dingen die hij soms doet. Hij is echt heel humoristisch.

Mijn mega spoiler fanfic!

Laatst aangepast door missme98 op Wo Sep 19, 2007 19:50; in totaal 1 keer bewerkt
Tim Lupos
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

Tim Lupos is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 17:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Simpsons is mijn favoriete serie op tv. Was ook gelijk de eerste dag dat de film uit was naar de bioscoop in Amsterdam geweest. (Pathé)
Geweldige film.
Verder ben ik een enorme fan van Homer. Af en toe heeft hij zulke stomme acties.

Simpsons clip 1
Simpsons clip 2
Simpsons clip 3

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 18:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nah ik vind ze niet super geweldig ofzo. Ik keek de serie wel eens toen hij nog op Veronica kwam zo net voor het eten. Maar verder heb ik er niet zo heel veel mee. Als het er toevallig eens op is dan kijk ik het wel, maar ik ga het zeker niet opzoeken.

De Simpsons movie heb ik dus ook niet gezien. Dat is ook zo'n film die ik wel een keer kijk als die op tv wordt uitgezonden, maar die ik zeker niet ga kopen of in de bioscoop ga zien.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 19:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voordat de film uitkwam had ik al een aantal afleveringen gezien, dus ik wist waar het over ging en waar ik aan toe was.

De film zelf was onwijs gaaf en lachen. Na de film heb de eerste drie seizoenen op DVD gekocht en gekeken, en dat was ook erg leuk, terwijl het al zo'n 15 jaar oud is, dat zegt wel iets over de kracht van de Simpsons

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2007 20:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Voordat de film uitkwam had ik al een aantal afleveringen gezien, dus ik wist waar het over ging en waar ik aan toe was.

De film zelf was onwijs gaaf en lachen. Na de film heb de eerste drie seizoenen op DVD gekocht en gekeken, en dat was ook erg leuk, terwijl het al zo'n 15 jaar oud is, dat zegt wel iets over de kracht van de Simpsons

15 jaar? The Simpsons is begonnen in 1989 dus dat houd in dat het al 18 jaar bestaat. ^^

Ik heb de film niet gezien, en ik heb daar eigenlijk ook helemaal geen behoefte aan om de film te zien. Ik kijk wel eens op de vrijdagavond naar Veronica. Die zenden dan "The Simpsons" uit. Het is niet echt mijn favoriete programma, maar het is wel grappig. Ik vind het wel leuk om er soms naar te kijken, maar meer ook niet.

Offtopic: Was hier trouwens niet ooit een topic over?

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2007 16:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

The Simpsons zijn best leuk en de film zal ook best leuk zijn maar ik denk dat ik wacht met de film tot het op tv is.
Ik vind ze niet leuk genoeg om er voor naar de bios te gaan of om de dvd te kopen.
Leuk maar geen fan Smile

Woei, Gryff van het jaar 2008!
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2007 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de Simpsons best leuk, er zit veel goede humor in. Ik ben ook 2 keer naar de film geweest en die is super.

Voor alle Nederlandse fans; bij de V&D (weet niet of ze die ook in België hebben) is er een dvd-box in de aanbieding met seizoen 1 t/m 10 voor 20 euro!

husz
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

husz is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 13:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

woow vn 1 tem 10 vr 20 euro ds wel heel goedkoop ma kdenk da v&d ni bestaat hier Question

Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 13:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Simpsons zijn echt geweldig. Ik hou echt van die droge humor.
Ik ben heel benieuwd hoe de film is. Als ie maar half zo leuk is als de serie is het al goed. Binnenkort maar snel gaan kijken.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 249 Sikkels

Amtjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2007 14:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja! The simpsons zijn gewoon een van de weinige series waar je niet van kan houden! <3 Ik kijk er al naar toen ik nog een klein kind was n__n. Mijn broer en ik keken er altijd naar uit n__n.

Het is enkel wel spijtig dat de afleveringen steeds maar terugkomen, want ik heb soms dat ik een aflevering al drie keer heb gezien en dat is niet zo geweldig meer, na een tijdje xD.

Ik ben onlangs ook naar de film geweest en die was net zoals de afleveringen van de serie : geweldig grappig! <3

Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 25, 2007 21:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor alle grote fans van de serie van The Simpsons: Afgelopen zondag is het 19e seizoen van The Simpsons in de VS begonnen met de aflevering He Loves to Fly and He D'oh's Very Happy

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het spijt mij zeer, maar ik vind het zó'n onnozel programma. Ik vind de stemmtjes irritant en de humor vind ik totaal niet grappig. Maargoed, vind het al met al een programma zonder enige diepgang en daar kijk ik niet graag naar.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 20:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Voor alle grote fans van de serie van The Simpsons: Afgelopen zondag is het 19e seizoen van The Simpsons in de VS begonnen met de aflevering He Loves to Fly and He D'oh's Very Happy

Misschien een domme vraag maar bij welk seizoen is Nederland dan? Loopt Nederland heel erg ver achter op USA?

Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat het dan na 18 jaar en na 19 seizoenen nog steeds leuk is, en dat ze nog steeds met nieuwe dingen komen.

Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2007 21:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:

Misschien een domme vraag maar bij welk seizoen is Nederland dan? Loopt Nederland heel erg ver achter op USA?

Ik vind het eigenlijk wel bijzonder dat het dan na 18 jaar en na 19 seizoenen nog steeds leuk is, en dat ze nog steeds met nieuwe dingen komen.

Veronica is volgens mij begonnen met de afleveringen van seizoen 17, dat zou dus betekenen dat we zo'n 2,5 seizoen acterlopen op de VS met de Simpsons. He Loves to Fly and He D'oh's, de eerste aflevering van seizoen 19 van de Simpsons is uitgezonden op 23 september 2007. Zelf vind ik de Simpons wel leuk om af en toe naar te kijken vanwege de humor. maar ik denk dat het me na een tijdje gaat vervelen.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp