Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Muziek:: Kaiser Chiefs Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kaiser Chiefs

Image

Algemene

De Kaiser Chiefs, een band die officieel startte in 2003. Nick, Simon en Peanut kennen elkaar al sinds ze elf jaar oud waren en hebben samen in een aantal bands gespeeld. Whitey kwam in één van hun bands terecht door de leugen te vertellen dat hij gitaar kon spelen als John Squire. Ze kregen de van de kunstschool afgestudeerde en rustloze-energiebal Ricky in de smiezen, zingend in een Rolling Stones-tribute band. In eerste instantie sloeg Ricky het aanbod af om bij de band te komen, maar later veranderde hij van gedachten.
Dit alles gebeurde lang voordat ze de naam Kaiser Chiefs gingen dragen. Tot een paar jaar terug waren ze voor sommige mensen bekend onder de naam 'Parva'. In een bijna wanhopige poging om succesvol te worden, probeerden ze in de toen heel populaire Garage muziek binnen te stromen, maar kwamen niet verder dan zingen over dingen die niet erg overeen kwamen met hun eigen leven. In deze tijd brachten ze drie singles uit, die nu op ebay rondgaan als must-haves. Maar toen gingen dingen niet meer zoals ze wilden. Het slechtste kwam toen de platenmaatschappij hen liet vallen, de band achterlatend met een belastingsschuld, wat hen dwong om een normale baan te vinden.
Ze kwamen wel vaker in de problemen door veel geld uit te geven voor optredens in Londen waar niemand naar ze kwam kijken. Op het moment dat alles uit elkaar leek te vallen – en Whitey besloot om de band te verlaten, maar na dertig minuten weer van gedachte veranderde – besloten ze dat het tijd was voor een een nieuwe start.
Na deze tegenslagen lieten ze zich inspireren door hun eigen club avond 'Pigs', welke ze opgezet hadden in de tussentijd en wat als een grap begon maar ondertussen al aardig succesvol geworden was.
Ze kozen de naam 'Kaiser Chiefs' van het Zuid Afrikaanse voetbalteam Kaizer Chiefs, waarvoor ooit Lucas Radebe uitkwam, die nu speelt voor Leeds United, de voetbalclub uit de stad waar de Chiefs vandaan komen. Ze begonnen nummers te schrijven over persoonlijke ervaringen en veranderden de muziekstijl in iets dat de laatste jaren steeds minder populair geworden was: klassieke Britse popmuziek.
Maar hoe ver waren ze? In 2004 kwam de eerste single 'Oh My God' uit, die opgenomen was in Nick's slaapkamer, en kwam op nummer 66 in de hitlijsten te staan. En dat zonder platenmaatschappij. In november – ondertussen getekend bij B-Unique records – kwam de tweede single 'I Predict A Riot' terecht op de 22e plek. Toen ze 'Oh My God' opnieuw uitbrachten in februari 2005 waren ze al aan het strijden met Girls Aloud om de hoogste plek. Zo kwam de debuut-cd 'Employment' binnen op nummer 3, een week na de release, en werd het platina na drie weken.
In 2006, sleepte Kaiser Chiefs drie awards in de wacht op de jaarlijkse Brit Award show; namelijk voor Britse rock act, Britse live act en Britse groep.

De band;
• Ricky Wilson - Zang
• Andrew White - Gitaar
• Simon Rix - Bas
• Nick 'Peanut' Baines - Toetsen
• Nick Hodgson - Drums, zang

Bron: Wikipedia

Voorbeeld van een liedje van de Kaiser Chiefs; Kaiser Chiefs - Oh My God

Wat vinden jullie van de Kaiser Chiefs?

Als hier al een topic over is, mag deze gesloten worden. Ik heb hier nog geen topic over gevonden.

20/07/06 - 01/01/09
Profiel bekijkenStuur privébericht
Hermione_Granger<3
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigenlijk alleen nog maar van de Kaiser Chiefs gehoord, maar wat ik gehoord heb, is pure klasse.

Ik weet niet of dit mag, als het niet mag, verwijder het dan maar meteen, maar hier een link naar de video clip van mijn persoonlijk beste nummer van de Kaiser Chiefs:

Kaiser Chiefs - Ruby

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de kaiser chiefs echt geweldig. Ze hebben helemaal hun eigen sound, en het is een goede sound. Ruby is natuurlijk heel goed, maar ook Oh my god.

Mijn mega spoiler fanfic!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond de Kaiser Chiefs helemaal geweldig. Ik heb hun eerste album (Employment) ook gedownload. Ik heb er alleen nu iets minder mee. Er was eerder een tijd (2005) dat ik er heel vaak naar luisterde. Ik vind de liedjes van hun nu nog steeds wel leuk, maar niet echt heel geweldig. Ik luister tegenwoordig alleen nog maar naar het liedje Modern Way. Die is uitgekomen in Nederland alleen niet echt een hele hit geworden. Dit is de clip die erbij hoort. Deze clip is ook wel een paar keer op MTV geweest.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 72 Sikkels

Shellwarrior is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze gezien op Lowlands en sindsdien vind ik ze nog leuker dan dat ik ze al vond. Ze hebben geweldige teksten die ze op vrolijke muziek zetten, terwijl het eigenlijk gaat over verbroken relaties enzo. En die drummer is zo grappig ^^

Laatst aangepast door Shellwarrior op Wo Sep 19, 2007 5:56; in totaal 1 keer bewerkt
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 12:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vorig schooljaar heeft een klasgenoot Ruby gekozen als achtergrond-muziek tijdens een project. Ik vond het geweldig en ben er nog steeds helemaal weg van. Alleen wist ik niet dat ze ook nog andere muziek hadden. Ik ben dan ook niet zo thuis in de wereld van de muziek. Ruby heb ik ondertussen ook al gedownload en dat is nogal vaak te horen in mijn kamer^^

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 19:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ruby is echt een popnummer. Fantastisch goede keuze voor hun laatste album, om als eerste single te gebruiken. Ze hebben meteen iedereen wakker geschud - hallo, hier zijn de Kaiser Chiefs weer!

Ik ben Kaiser Chiefs gaan luisteren door Sanne *points at San Riddle* en een vriendin van mij.
Mijn favorieten zijn Heat Dies Down, Modern Way The Angry Mob en Oh My God.
Toevallig allemaal singles, behalve Heat Dies Down dan.
Misschien ga ik naar het concert, maar dat is niet zeker. De maand erna wil ik namelijk ook naar Maroon5. Maar het lijkt me wel geweldig om te gaan.

Hun release ''Yours Truly, Angry Mob'' heeft me ook nieuwsgierig gemaakt. Er was veel commotie rond NME, het spraakmakende muziekmagazine van Groot Brittanië. NME zou de Kaiser Chiefs absoluut niet serieus nemen en dat ook niet ongemerkt laten - ze vonden KC ''saaie pop'', dat soort zaken.

Net de clip van The Angry Mob gekeken... Het geeft me huiveringen. Ik hoorde dat het nummer ging over de Britse massa: ''ze geloven alles wat de pers hun verteld'', las ik eens in een interview met Ricky.
Ze laten zich meeslepen door de rest, ze denken zelf niet na.
In de lyrics staat onder andere dan ook:
''Its only cos you follow what the others do / Its no excuse to say your easily lead''
''We like who we like / We hate who we hate /But we're also easily swayed''
''24 hour drinking / To keep us all off the streets''
EN ''Cos we need entertainment / To keep us all off the streets''. Die laatste twee je ook duidelijk in de video.

Ik vind dat ze hun hele eigen stijltje hebben. Niet zo hyper als de (lovely) Arctic Monkeys. Niet zo strak als Franz Ferdinand. Niet zulke tasty teksten als New Young Pony Club. Dat maakt mij niet uit. Ze hebben een unieke sound in de muziek gebracht. En dat maakt mij een Kaiser Chiefs loving person.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2007 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Plot: Ben ik met je eens. Ruby is een popnummer en zal daardoor meer mensen aanspreken.

Toch is Ruby dus echt niet mijn favoriete nummer van hun.
Ik ben nog steeds groot fan van 'I predict a riot' een van hun oudere nummers. Verder heb ik pas het nummer 'Everyday I love you less and less' ontdekt en ik ben er echt weg van. Het ritme is gewoon geweldig. Niet écht een intelligente tekst maar ach :')

Huffelpuf Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 6:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sweet Hermione schreef:
Misschien ga ik naar het concert, maar dat is niet zeker. De maand erna wil ik namelijk ook naar Maroon5. Maar het lijkt me wel geweldig om te gaan.
Wauw, ga je naar het concert in Amsterdam, in November? Ik ga misschien samen heen met vier vrienden, we hebben al kaartjes besteld ^^.

Ik ben echt helemaal gek van de Kaiser Chiefs. Ze hebben inderdaad hun eigen sound en teksten die je niet vaak hoort in liedjes ^^ Ze zijn gewoon erg orgineel.
Ik vind eigenlijk alle liedjes erg leuk van hun, maar vooral; Modern Way, Oh my God, Ruby en Everything is Average Nowadays.

Ik denk inderdaad ook dat Ruby meer mensen aan zal spreken, omdat het pop is, maar voor mij geldt dit niet hoor ^^ Tot nu toe vind ik alle liedjes geweldig ^^

20/07/06 - 01/01/09
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 6:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

OMG I can't believe it, een topic over de Kaiser Chiefs en ik kende het niet!!! Surprised (En nog een excuus om niet te studeren...)
Ik vind de Kaiser Chiefs echt goed omdat ze nadenken. De muziek is niet echt super extraordinary goed, maar gewoon goed. De teksten zijn dan wel weer anders, of gewoon gek, of echt over na gedacht. Maar de muziek heeft voor mij altijd een beetje een weirdo twist. xD Wel super leuk, ik vind vooral Love's Not A Competition (But I'm Winning) en Oh My God I Can't Believe It echt leuk. xD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Boterham
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 176 Sikkels

Boterham is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2007 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Kaiser Chiefs. Hmm, ik vind ze wel goed. Ze zijn niet super ofzo, maar gewoon goed :') Ruby vond ik eerst wel leuk, maar het werd echt teveel gedraaid op de radio dat ik het alleen maar irritant vind nu. Hun nieuwe nummer Everyting is Average Nowadays , vind ik wel hip.
Echt een snel, vrolijk nummer xD Jep, ik mag hun wel.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

FelixdeFeniks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sweet Hermione schreef:
Bernou schreef:
Wauw, ga je naar het concert in Amsterdam, in November? Ik ga misschien samen heen met vier vrienden, we hebben al kaartjes besteld ^^.

Jaa, ik ga ook naar het concert 14 november, met een vriendin^^. Ik heb er zóóó'n zin in! (: *hypert* Na heel wat bidden en smeken bij m'n ouders (want: het concert is doordeweeks, op een woensdag, en ik woon in Brabant) mag 't! De Kaiser Chiefs is één van m'n favoriete bands, volgens mij wordt 't zó leuk! Als jullie gaan kunnen we misschien iets afspreken...?
Ik heb Employment en Yours Truly, Angry Mob. Mijn favorieten zijn Oh My God, Team Mate, Modern Way, Ruby, Heat Dies Down, Retirement...maar eigenlijk zijn alle liedjes leuk^^. De Kaiser Chiefs hebben gewoon zo'n heerlijke unieke sound. En de clip van Ruby is gewoon één van de beste clips éver xD

Bernou
Huffelpuf Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

FelixdeFeniks schreef:
Sweet Hermione schreef:
Bernou schreef:

Jaa, ik ga ook naar het concert 14 november, met een vriendin^^. Ik heb er zóóó'n zin in! (: *hypert* Na heel wat bidden en smeken bij m'n ouders (want: het concert is doordeweeks, op een woensdag, en ik woon in Brabant) mag 't! De Kaiser Chiefs is één van m'n favoriete bands, volgens mij wordt 't zó leuk! Als jullie gaan kunnen we misschien iets afspreken...?
Ik heb Employment en Yours Truly, Angry Mob. Mijn favorieten zijn Oh My God, Team Mate, Modern Way, Ruby, Heat Dies Down, Retirement...maar eigenlijk zijn alle liedjes leuk^^. De Kaiser Chiefs hebben gewoon zo'n heerlijke unieke sound. En de clip van Ruby is gewoon één van de beste clips éver xD
A pity..Ik ga op 15 November heen ^^ Die van 14 november waren helaas uitverkocht..Maar ik ga wel heen =D Ik heb er ongelofelijk zin in.
Ik ben sinds gister echt de hele tijd Heat Dies Down aan het zingen .. Beetje -hangen blijvend- melodietje ^^ Niet dat ik het erg vind hoor ^^

20/07/06 - 01/01/09
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 15:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb juist een CD van hen gekregen. Employment (dat schrijf je anders ><) en die is helemaal geweldig. Ik ken hen door het nummer Ruby en toen ik daarna van mijn broer hoorde dat hij ze op Lowlands helemaal geweldig vond ben ik meer nummers gaan beluisteren en, wha, ze zijn gaaf. Goede muziek, mooie sterke teksten en gewoon een heerlijke band.

I'm with you so far..

xD
magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Sep 18, 2007 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de kaiser chiefs echt een toffe band vooral hun liedjes ruby en I predict a riot vind ik erg goed. Ik had ze bijna live kunnen zien maar dat ging helaas helaas op het laatse moment niet door.

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp