Auteur |
Bericht |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 20:14 |
 |
Voor hetzelfde geld was de hoofdpersoon van HP een meisje geweest. Wat vinden jullie hiervan? Hadden jullie liever een meisje gehad dan een jongen of andersom, of maakt het geslacht jullie niks uit?
Mij lijkt HP leuker met een jongen. Jongens kijken heel anders tegen dingen/het leven aan dan meisjes, ze denken en voelen dingen anders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik denk dat de kijk op dingen etc. van een jongen leuker is bij het verhaal. Sowieso moet je erg moedig zijn en veel kracht hebben om de hoofdpersoon te willen zijn in dit verhaal en ik denk dat jongens dat net iets meer hebben dan meisjes (ik ben een meisje en ik heb totaal geen moed. Ik merk ook dat jongens vaker gevaarlijke dingen uithalen dan meisjes, daarom denk ik dit). Wat denken jullie hiervan? |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
415 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 20:27 |
 |
Ik ben het met je eens. Ik denk dat het voor een meisje eigenlijk ook wel leuker is om over de gedachten van een jongen te lezen, dat helpt ze meer te begrijpen xD. Als ik een verhaal lees en de hoofdpersoon is een meisje, dan weet ik het allemaal wel. Ik weet precies hoe ze zich voelt en zo en soms is dat nogal saai. En zeg nou zelf, Hermelien Griffel en de Steen der Wijzen klinkt toch niet? |
 |
Chaja-girl
3e jaars

Verdiend:
223 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 20:29 |
 |
bwah, jah... Jongens doen inderdaad vaker linke dingen dan meisjes ensow...
Maar ik vind het vooral leuk dat de hoofdpersoon een jongen is, omdat als een boek helemaal over een meisje gaat wordt het vaak gelijk echt een meidenboek. Dan zouden er weinig mannelijke HP-fans zijn geweest...
En meisjes lezen over het algemeen boeken over zowel vrouwelijke als mannelijke karakters. |
|
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 20:30 |
 |
Waarom meteen Hermione and the philosopher's stone het had ook Harriette and the philosopher's stone kunnen heten aangezien JK Harry een mooie naam vond.
Maar ik denk dat ik het zo leuker vind dan door de ogen van een meisje.
Ik ben er nu aan gewend en ik denk dat het anders zo´n meisjesboek gaat worden en als ik ergens een hekel aan heb is het wel een meisjesboek |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 21:22 |
 |
ik ben het ook met je eens, ik vind het ook het beste dat de hoofsrolspeler een jongen is en geen meisje. jongens zijn inderdaad eerder waaghalzen dan meisjes en ik vind ook dat harry een karakter heeft dat denk ik erg moeilijk bij een meisje past.
dada |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 21:23 |
 |
Ik weet het niet, het zal misschien ook leuk zijn, als het een meisje een hoofdpersoon was. Maar aan de andere kant..Kan ik het me niet onder ogen zien, dat het een meisje is inplaats van harry Potter. Dat lijkt me zo heel anders.. ik weet niet goed wat ik er van zal denken. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
S___
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 22:03 |
 |
Witch_Eva schreef: | Oftewel had het boek Harry Potter of Harriette Potter moeten heten?
Euhm maakt voor mij denk ik niet veel uit, het maakt voor mij niet uit of het een jongetje of een meisje is.. |
hahahah Harriette Potter, moet er niet aan denken
*ligt op de grond van het lachen* Vindt t een hilarische gedachte.
zaten we allemaal op het harriette potter forum, voor harriette potter freaks hahah.
Ik vind een jongen leuk, maar als het idd een meisje geweest zou zijn dan waren we daar weer aan gewend en zouden we niet weten hoe het zou zijn met een Jongen. |
_________________ Ron: Well I thought we would be oke once you found that out.
Harry: Who could find that out? It's completly mental. |
|
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 23, 2006 22:15 |
 |
Ik denk dat ik het met Harry leuker vind. Meisjes in boeken hebben vaak allerlei gevoelens en gedachtes, jongens wat minder, die doen gewoon van alles en denken er dan over na.
Ik denk trouwens dat als Rowling ooit een meisje als hofdpersoon heeft gehad in het begin van haar schrijfwerk, de drukkerij haar heeft gevraagd dat om te gooien. Haar naam moest toch ook JK zijn, zodat iedereen dacht dat het een man was die de boeken schreef?
Meisjes kopen volgens mij boeken met jongens en meisjes als hoofdpersoon, jongens vooral boeken met een jongen in de hoofdrol.
Harry Potter verkoopt dus beter dan Harriette of Hermione Potter ( en zeker beter dan die stomme Tanja Grotter...) |
|
|
  |
 |
Bernou
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 24, 2006 11:01 |
 |
Ik denk dat Ik Harry Potter toch leuker vind dan Harriette Potter. Als je het een vrouwelijk personage gaat maken wordt het, zoals al veel mensen zeggen, een soort van meisjesboek. Dan zou het verhaal ook veel minder populair zijn geweest. Nu vinden Jongens en Meisjes het een leuk boek. Want volgens mij lezen meisjes, jongens en meisjes boeken. maar ik zie een jongen nog niet zo snel een meisjes boek lezen. |
_________________ It's time to say goodbye..Goodbye HPF. <3
20/07/06 - 01/01/09 |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Okt 24, 2006 11:23 |
 |
HPotterFreak schreef: | Ik denk dat Ik Harry Potter toch leuker vind dan Harriette Potter. Als je het een vrouwelijk personage gaat maken wordt het, zoals al veel mensen zeggen, een soort van meisjesboek. Dan zou het verhaal ook veel minder populair zijn geweest. Nu vinden Jongens en Meisjes het een leuk boek. Want volgens mij lezen meisjes, jongens en meisjes boeken. maar ik zie een jongen nog niet zo snel een meisjes boek lezen. |
Uhum..Ik zie jongens boeken onder mijn ogen, dat over auto's en van die sportboeken of in die zin over gaat. Het is inderdaad zo dat veel meisjes die boeken ook gewoon tof vinden..Maar ik ken er ook wel genoeg jongens die zogenaamde meisjesboeken lezen^^ Maar het zal vast en zeker geen meisjes boek zijn geweest, als Harry een meisje was geweest, alleen het zal iets anders zijn gegaan. Ik zelf kan gewoon geen beeld maken dat Potter op eens twee vlechten heeft.. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 24, 2006 15:42 |
 |
Ik ben al zo gewend dat de HP boeken een jongen hebben als hoofdpersoon, dat ik ook helemaal gewend ben aan Harry, als jongen. Een vrouw zou het heel anders brengen, qua gevoelens en dat soort dingen. Dat meestal de jongens moediger zijn dan de meisjes is wel zo, maar vind ik geen reden om geen meid te kiezen als hoofdpersoon. Maar een jongen vind ik leuker om over te lezen. Het komt misschien minder zeurderig over, zoals ik dat vind in de meeste boeken met een vrouw hoofdpersonage. |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 24, 2006 21:27 |
 |
Haa.. Grappig topic ^.^
Het lijkt mij veel leuker door de ogen van een jongen heen, leuk om te lezen wat zij denken en zij doen vaak gewaagdere dingen..
Anders wordt het misschien weer zo'n meisjesboek en daar heb ik er al zat van gelezen..
nee ik vind dit juist leuk voor de verandering! |
|
|
  |
 |
Miss. Danique Griffel
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Verwegiestan, in niemandsstad aan de nergensweg op nummer 0
|
Geplaatst:
Di Okt 24, 2006 22:00 |
 |
Zeg nou zelf;
"Het-meisje-dat-bleef-leven!"
Dat klinkt toch niet, bovendien wordt het zoals al vaker is gezegd dan ook meteen een meisjesboek.
Toch is het raar om hierover te discusieren, want wie zou zich nu nog een Harry Potter verhaal voor kunnen stellen zonder onze mannelijke hoofdrolspeler Harry zelf. Ik denk dat iedereen hier nu zo aan gewend is dat het moeilijk voortestellen is. |
_________________ "I can't change faith, Ginny, nor can I let things happen that weren't meant to be so!"
Harry Potter en het slachtoffer van de Liefde ook eens! |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 25, 2006 12:20 |
 |
Volgens mij wordt het niet een meisjesboek als je het hoofdpersoon een meisje maakt.
Het boek draait dan ook nog steeds om magie. En dat spreekt meestal jongens aan. Misschien zou ze wel als het een meisje was er een soort 'vamp' van moeten maken om het ook aantrekkelijk te laten zijn bij jongens.
Ik weet niet wat ik liever zou hebben.
Ik ben Harry nu zo gewoon.
Ik heb ook zo het gevoel dat als het hoofdpersoon een meisje zou zijn heel veel andere karakters ook van geslacht zouden moeten veranderen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 25, 2006 12:26 |
 |
Miss. Danique Griffel schreef: | Zeg nou zelf;
"Het-meisje-dat-bleef-leven!"
Dat klinkt toch niet, bovendien wordt het zoals al vaker is gezegd dan ook meteen een meisjesboek. |
Ik snap niet waarom dat niet zou klinken... "The Girl who lived"... Jem oet er gewoon aan wennen.. Je bent nu gewend dat het "De jongen dat bleef leven" gewend.
Ik ben zelf ook een voorstander van het feit dat het Harry is en niet Harriette. Maar dan nog volgens mij ligt het er gewoon aan dat we er nu aan gewend zijn dat het een jongen is..
En ergens is dat ook wel beter. Omdat er nu al meer meisjes de boeken lezen dan jongens. En voor een meisje maakt het meestal niet uit wat voor geslacht de hoofdpersoon heeft, maar ik denk dat een (tiener) jongen niet graag een boek wil lezen met een meisje als hoofdpersoon. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|