Auteur |
Bericht |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 16:49 |
 |
Geweldig topic. Ik ben namelijk helemaal weg van muziek.... mijn hoofdinstrument is klarinet en ik ben nu in mijn achtste jaar! ... en ik speel ook af en toe (nu in een klarinetkwartet) voor de gelegenheid op de basklarinet van de muziekschool. Ik heb nu 2 examens met lof gehaald, maar dat kwam omdat ik vorig jaar bedacht had dat het ook wel leuk was om zo'n papiertje te hebben.... dus toen was ik het niveau ver vooruit...straks, over 3 weekjes, ga ik voor C . Verder speel ik ook de halve dag piano (op school worden ze ook wel gek van mij...) en ik heb ook een eigen gitaar. Ook kan ik basgitaar spelen. Dat is wel een hele waslijst... maar ja, het is ook mijn enige hobby . In een bandje speel ik niet, maar wel in het Fries Jeugd Harmonie Orkest, met klarinet. En op school in het schoolorkest en met de muziekschool in een klarinetkwartet. Thuis spelen we ook wel veel samen, met mn zus en mn vader, is ook erg leuk;)
|
|
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 01, 2007 14:56 |
 |
Waah, ik speel al een tijdje Tin Whistle. Hij is erg vals en geroest geworden omdat ik hem wel elke dag bespeel.
Ja het is zo'n goed koop dingentje zonder plastic mondstukje. Alhoewel ben ik wel van plan om er ééntje te kopen met een plastic mondstukje!
Mijn zus der vriend heeft een hele valse bagpipe (doedelzak) uit 1945 ofzo. Echt wel onwijs gaaf!
Heb er zelf ook proberen om te spelen. Ik kreeg er wel geluid uit!
Yeaah met mijn Astma en synchroonzwem longen. Maar op spelen vond ik erg moeilijk want de Bagpipe was veel te groot maar ik ben zelf ook niet zo groot..! (1.56)
Maar wat ik wel heel graag wil leren is nog altijd draailier. Maar laat ik eerst goed fluit spelen!  |
_________________ Goddes Vana
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE! |
|
  |
 |
mikab93
1e jaars

Verdiend:
59 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 10:42 |
 |
Ik speel piano en ik zit in mijn 5de jaar piano
en volgen jaar mij 6de *ik ben erdoor*
Ik speel het liefst film muziek en van die snelle stukjes *heeft lennige vingers*
ik speel ook 2jaar blokfluit. Dat we op school leren maar ik vind et niet zo een leuk instument het klinkt zo raar
En ik speel ook viool( mijn 1ste jaar) en het klink betr dan ik dacht
en keb bijna mijn examens viool
dus jullie mogen allemaal voor mij duimen  |
_________________ ==>mik<== |
|
  |
 |
vinnie
4e jaars

Verdiend:
431 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 16, 2007 13:23 |
 |
Ik speel drums in een bandje. Ik heb het drummen van mijn vader geleerd, toen ik nog best jong was. Verder ben ik nu een beetje aan het gitaar leren spelen en kan ik een beetje piano/keyboard spelen, maar niet bijzonder goed. |
_________________ O, nu zijn al mijn kinderen klassenoudste geweest!
Wat zijn Fred en ik dan?
De buren? |
|
  |
 |
klara
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 16:47 |
 |
Ik speel hobo en piano en ik volg
ook zang ik vind muziek kei leuk!!!!! |
_________________ niets is niets
maar wat is niets dan
als niets niets is |
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 18:38 |
 |
Ik drum nu zes jaar, nog steeds op het drumstel waar ik mee begon.
Eerst heb ik een paar privé-lessen gevolgd, maar toen ging ik naar een muziekschool, ik heb nog steeds les van dezelfde persoon, ze is heel ervaren en ik heb al veel van haar geleerd.
Op les heb ik een paar keer met een band gespeeld, in totaal een man of 12, dat is altijd geweldig. Maar we spelen dan bijna altijd afgezaagde liedjes.
Ik had voor de eindmusial van groep 8 met wat vrienden een nummer ingestudeerd en dat was vrij geslaagd. |
|
|
  |
 |
Godric Griffoendor
6e jaars

Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 18:46 |
 |
Ik heb keyboard gespeelt.
Was leuk maar ik moest stoppen ik ging verhuizen en waar ik woonde was geen keyboard leraar in beurt.
Maar ik vond het wel leuk. |
_________________ Natalia Tena I Love You 4-ever
xxx-jes
Godric Griffoendor
About a boy
Natalia Tena (as Ellie): And stop telling strangers to shake their ass. |
|
  |
 |
eefjelief3110
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In de beste stoelen bij de open haard in de leerlingenkamer van Griffoendor
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 15:09 |
 |
Ik speel nu zo'n 6 jaar piano bij een lerares van 84 , ze is wat ouderwets (bij gebrek aan een beter woord) dus ik leer vooral klassiek. Maar sinds kort ben ik verslaafd aan pop op de piano en musicals, dus toen heb ik in de bieb o.a. Les Misérables, Lovesex Futuresounds en Shrek 2 gehaald. Kent iemand Pop Selections? Dat is heel handig, elke maand komt er een boekje uit met vier hits (met akkoorden, zang en piano)
Ik speel ook ongeveer 10 maanden gitaar, heb elke week 20 minuten les. Ik oefen ongeveer drie kwartier per dag, speel vooral Guus Meeuwis en Avril Lavigne. Ik doe van alles, als het maar pop is. Dan ben ik úren zoet.
Verder zing ik in een bandje, dat geörganiseerd is via school. AugPop heet dat, en het is echt heel leuk. Een keer per week repeteer je dan, in januari mochten we in de aula van onze school optreden en in juni in Café Wilhelmina. Was gigantisch gaaf!
Ik schrijf óók nog zelf liedjes, maar daar doe ik verder niet ongelofelijk veel mee. Ben nu een heel eigen boek aan het schrijven, waar een groep kinderen een hele musical in elkaar zet. Daar heb ik ook liedjes voor nodig, dus heb ik maar zelf een stuk of tien liedjes geschreven .
Schaap met een héleboel poten, niet waar?
Kuzzies, Eefje. |
|
|
  |
 |
Katja Bell
1e jaars

Verdiend:
93 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 15:27 |
 |
Ik speel dwarswarsfluit, volgend jaar m'n 6e jaar (denk ik... )
ik heb ook nog drum gespeeld, niet geleerd, maar mijn broer deed dat. Hij is spijtig genoeg gestopt en m'n ouders hebben het drumtoestel verkocht. Heel spijtig ant ik doe dat veel liever  |
|
|
  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 19:19 |
 |
In de vakantie ben ik begonnen met een beetje gitaar spelen. Mijn pa kan het aardig en hij heeft vroeger ook in een bandje gespeeld.
Hoe dan ook, ik ga het er sowieso niet als les bij nemen. Ook al zou ik het willen (Wil ik eigenlijk ook wel ) Ik heb er gewoon geen genoeg tijd voor en ik speel al twee instrumenten (keyboard en bugel) met les en daarnaast ga ik ook nog naar de fanfare waar ik met mijn bugel speel. En dan ook nog gewoon badminton training en competities badminton... Oké ik dwaal af^^
Ik heb een simpel blues iets leren spelen en een spaans achtig iets, maar heb het beide half onder de knie. M'n vingers moesten natuurlijk wel eerst wennen aan de snaren en ook mijn pols begaf het op een gegeven moment omdat ik toen al best lang achter elkaar aan het oefenen was^^ Maar het is best wel leuk en misschien ga ik thuis zo nu en dan nog wel eens spelen^^ En anders de volgende vakantie weer. |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
Vivian.
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 13:14 |
 |
*schopt topic een heel eind omhoog*
Als kleuter leerde ik muziek kennen. Eerst met klokkenspel en het kinderkoor, later speelde ik blokfluit. Dit heb ik tot de middelbare school volgehouden.
Toen ging ik, samen met een vriendin op dwarsfluitles. Hoewel het ritme-technisch wel goed zat, vond ik het ondanks dat ik er twee jaar op bleef niet zo heel leuk. De (klassieke) stukken waren saai en erg moeilijk, het oefenen kostte veel tijd en ik had er geen plezier meer in.
Ik heb vanaf mijn veertiende tot vorig schooljaar (toen ik 18 was) keyboardles gehad. Daar had ik erg veel lol mee, vooral popstukken vond ik leuk. Ik ken nu dus aardig wat akkoorden en kan stukken zeer snel instuderen. Helaas moest ik hier mee stoppen vanwege tijdgebrek en omdat ik de lesmethode uit had... Wat erg jammer was.
Vanaf mijn vijftiende ben ik ook koor bij gaan doen. Ik vind zingen namelijk erg leuk, zeker in groepsverband. Wat het repetoire betreft ligt dat koor heel anders: er wordt een heel breed repetoire gezongen, van pop tot middeleeuws, van jazz tot musical. Ik heb er al verschillende keren mee opgetreden *denk* was het nu 15 keer? *denk*. Ik wil er eigenlijk niet mee stoppen maar aangezien het eigenlijk een middelbare scholierenkoor is zal het er binnenkort wel van moeten komen. Ik ben nu al de oudste daar xD.
Een schooljaar later kon ik ook bij zangles. Ik had het eigenlijk al een jaar eerder gewild maar toen werd geadviseerd om eerst maar eens op koor te gaan. Hier zong ik vooral pop- en musicalnummers , wat erg leuk was. De leraar (die ik tijdens een samenwerkingsconcert van mijn koor en de zangleerlingen had leren kennen) was erg aardig, ik kon erg goed met hem overweg. Hoogtepunt (en dieptepunt in 1 xD) was een solo-nummer zingen voor een volle zaal. Hoogtepunt omdat het toch echt iets was waar ik naar toe had gewerkt, dieptepunt omdat ik helemaal stond te shaken en er niet echt happy / ontspannen uitzag xD. Hier ben ik dit schooljaar mee gestopt wegens tijdgebrek.
Net een maand geleden heb ik me via de universiteit waar ik nu studeer aangesloten bij een nieuw koor. Een close-harmony koor, ook weer met een zeer gevarieerd repetoire. Toen ik de eerste repetititie daar binnenstapte keek ik wel even raar op xD. Het bleek namelijk dat de dirigent van dat koor niemand minder was dan mijn zangleraar, waar ik net afscheid van had genomen xD. Maar dat maakt het alleen maar leuker, al is het nu met 2 koren die allebei een lustrum hebben wat druk xD.
*woei* Halve roman.. Nou.. dat was mijn muzikant zijn wel zo'n beetje  |
Laatst aangepast door Vivian. op Do Okt 18, 2007 13:20; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
PrincessLies
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 13:20 |
 |
Ik zing in een bandje, btje rock/metal/pop bandje.. niet echt één stijl.. We doen nog niet veel eigen nummers, maar vooral covers zodat we goed op elkaar in kunnen spelen enzo .
Ik speel ook drum, niet zo heel goed, vooral omdat ik lui ben XD. Ik heb zelf wel een drumstel, en ik wil ook graag op les.. Maarja, tis best duur.
Ook kan ik wel een beetje bassen, dit komt vooral door m'n vader. Hij heeft zelf iets van 10 bassen thuis, dus tja .
Maar zingen vind ik echt het allerleukste om te doen . |
|
|
  |
 |
HeadPhoneTragedy
2e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 16:44 |
 |
Het enige wat ik redelijk kan is gitaar, dan kan ik ook een paar liedjes op de keyboard ^^"
Ik heb gewoon géén geduld voor instrumenten, mijn concentratievermogen is niet zo heel groot ^^"
Als ik iets wil doen, moet het meteen lukken ik moet het niet eerst hoeven begrijpen of leren.
Ik heb bij CKV almere ook in een Koor gezeten, maar daar ging ik vrij snel uit. We leerden niets, een goede ademhaling was bij de meeste ver te zoeken en die docent zij bij iedereen: "GOED GOED." Terwijl het vet vals klonk -.- |
_________________ But what they don't know is it only makes us stronger. |
|
  |
 |
PrincessLies
2e jaars

Verdiend:
66 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 18, 2007 21:28 |
 |
HeadPhoneTragedy schreef: | Het enige wat ik redelijk kan is gitaar, dan kan ik ook een paar liedjes op de keyboard ^^"
Ik heb gewoon géén geduld voor instrumenten, mijn concentratievermogen is niet zo heel groot ^^"
Als ik iets wil doen, moet het meteen lukken ik moet het niet eerst hoeven begrijpen of leren.
Ik heb bij CKV almere ook in een Koor gezeten, maar daar ging ik vrij snel uit. We leerden niets, een goede ademhaling was bij de meeste ver te zoeken en die docent zij bij iedereen: "GOED GOED." Terwijl het vet vals klonk -.- |
Bij mij op school is koor een verplicht vak, ik vind het best tof.. En elk jaar een uitvoering, alleen zijn de liedjes van dit jaar niet zo heel leuk.. |
|
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 14, 2008 12:13 |
 |
Eergisteravond heb ik een gitaar gekocht : ) ik ben er echt heel erg blij mee. Ik ga geen les volgen, maar ik ga kijken of het lukt via lessen die op het internet staan enal - dit vind ik wel zo makkelijk, dan kan ik het lekker doen wanneer ik tijd of zin heb, zonder dat ik er nog heel veel voor moet betalen ook. En eventueel wil ik misschien ook nog iets uit de bieb halen, maar zolang het via internet goed gaat... : D
Ik wilde het al heel lang, dus ik ben nu echt heel erg blij dat ik eindelijk een akoestische gitaar heb. |
  |
 |
|
|