Auteur |
Bericht |
shabnam
1e jaars

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 27, 2006 16:04 |
 |
ik denk het wel. ik erger me soms dood aan verkeerde data enz in een boek,en wie doet dat niet? ik den het wel ja, goed bedacht!
shabnam  |
_________________ You're sick, of feelin' down,
you're not the only one
I'll take you by the hand,
and I'll show you a world that you can understand |
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 02, 2006 17:45 |
 |
Goede vraag. Hele goede vraag.
Misschien zijn er boeken die veranderd worden en boeken die niet veranderd worden^^
En natuurlijk is het misschien een foutje, kan ook zijn. Nee, ik kan er niet echt een logische verklaring voor vinden. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
ace00
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 02, 2006 18:34 |
 |
Ik denk dat het waarschijnlijk gewoon een foutje was maar het zal wel afgeschreven worden als magie ( en dat is inderdaad een heel goede verklaring en logisch zoals de meesten al gezegd hebben ) |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 16:01 |
 |
anna27 schreef: | dat kan maar ik vraag me af hoe zon bezweering werk(ik ga er van uit dat het een bezwering zou zijn) |
Is toch simpel.
Gewoon het boek laten 'weten' in welk jaar het boek gedrukt is en dan op alle jaartallen dezelfde bezwering zetten. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Catharina
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 17:03 |
 |
Ik denk eigenlijk niet dat boeken automatisch worden bijgehouden en ik zou ook niet weten of dat met een spreuk kan. Waarom zouden ze anders ook niet de schoolboeken met een bepaalde spreuk beheksen, waardoor het boek zich aanpast aan jouw leerjaar? In een eerdere post hierboven staat ook dat het boek Geschiedenis van de Toverkunst is herschreven.
Maar als dit wordt voorgelegd aan J.K Rowling zou ze wel zeggen dat het met een spreuk te maken heeft, denk ik.  |
_________________ ...To choose between what is right and what is easy. |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 13, 2006 20:11 |
 |
Waarschijnlijk kunnen de boeken niet veranderen, want het zou heel moeilijk zijn en soms niet handig. Als het wel zou kunnen zouden ze geen nieuwe biografie willen schrijven over Harry, het zou wel handig zijn als het kon maar ik denk niet dat dit gebeurt in de tovenaarswereld. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
415 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mei 27, 2007 22:06 |
 |
Gilrean schreef: | ja tuurlijk, het is net zoals die munten waarmee hermelien de SVP waarschuwd. Als je 1 veranderd dan veranderd de rest mee. Logisch toch  |
Ik vind dit wel een goeie. Dat ze zegmaar op 1 of ander kantoor een "hoofd-boek" hebben en daar dan iets aan veranderen.. en dat de rest dan ook verandert. Sjonge, stel nou dat dat onder een examentijd verandert Moet je ineens iets heel nieuws leren ofzo xD |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 28, 2007 8:35 |
 |
Hippogriefje schreef: | Gilrean schreef: | ja tuurlijk, het is net zoals die munten waarmee hermelien de SVP waarschuwd. Als je 1 veranderd dan veranderd de rest mee. Logisch toch  |
Ik vind dit wel een goeie. Dat ze zegmaar op 1 of ander kantoor een "hoofd-boek" hebben en daar dan iets aan veranderen.. en dat de rest dan ook verandert. Sjonge, stel nou dat dat onder een examentijd verandert Moet je ineens iets heel nieuws leren ofzo xD |
Dat zou ook verklaren waarom er nog steeds boeken van 50 jaar terug worden gebruikt (denk maar aan het boek van de Halfbloedprins). Het is mij nog nooit zo opgevallen, maar nu je het zegt klinkt het wel logisch. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 28, 2007 8:41 |
 |
Hippogriefje schreef: | Gilrean schreef: | ja tuurlijk, het is net zoals die munten waarmee hermelien de SVP waarschuwd. Als je 1 veranderd dan veranderd de rest mee. Logisch toch  |
Inderdaad klinkt voor mij ook wel heel logisch. Maar ik denk trouwens niet dat ze dat doen in het midden van het jaar of de examentijd. Ik denk dat ze het doen als het zomervakantie is en iedereen nog de nieuwe boeken moeten kopen.
Al denk ik niet dat het heel vaak gebeurt dat er nieuwe veranderingen erin worden gezet. Maar als het gebeurt dan denk ik inderdaad op die manier. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Ajox-HPF
3e jaars

Verdiend:
151 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 28, 2007 10:00 |
 |
Ik denk dat sommige dingen in sommige boeken veranderen, omdat er een bepaalde bezwering op rust. Bij bijv. statistieken enzo zou het namelijk wel handig zijn  |
|
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 15:08 |
 |
Hmm, dat is interessant. Het zou best zo kunnen zijn denk ik, met een soort van bezwering. Aan de andere kant is het ook wle weer onlogisch; waarom zouden ze dan elk jaar nieuwe boeken moeten kopen? |
|
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mei 29, 2007 20:28 |
 |
Nooit over na gedacht eigenlijk...het zou natuurlijk wel handig zijn als ze dat zouden doen, maar in de boeken zegt JKR niets over dat ze dat doen. Ik denk wel dat een tovenaar het boek kan veranderen dus misschien krijgt de eigenaar van de boekwinkel wel elk jaar een lijst met dingen die hij in boeken moet veranderen Dan zal dat zo bijvoorbeeld ook in de bieb gaan. Geen idee eigenlijk...dit was maar een ideetje he  |
|
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 11:52 |
 |
Ja, ik denk dat dat gewoon automatisch word veranderd.
Maar eigenlijk ben ik het met Glauces eens, waarom zouden ze dan ieder jaar weer nieuwe boeken moeten kopen?
Dat is wel geld-verspilling, en papier verspilling ^^
achja, misschien goed voor de economie. |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
maja
1e jaars

Verdiend:
157 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 12:27 |
 |
Citaat: | ja tuurlijk, het is net zoals die munten waarmee hermelien de SVP waarschuwd. Als je 1 veranderd dan veranderd de rest mee. Logisch toch |
Super!!! dat is het! ( was dat niet de fideliusbezwering)
Ze kopen ieder jaar andere boeken ...niet bijgewerkte boeken.(het blijft hetzelfde boek maar dan met een "update") |
|
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 18:32 |
 |
maja schreef: | Citaat: | ja tuurlijk, het is net zoals die munten waarmee hermelien de SVP waarschuwd. Als je 1 veranderd dan veranderd de rest mee. Logisch toch |
Super!!! dat is het! ( was dat niet de fideliusbezwering)
Ze kopen ieder jaar andere boeken ...niet bijgewerkte boeken.(het blijft hetzelfde boek maar dan met een "update") |
Jhaaa, dat zou best goed kunnen Alle boeken werken via de fidelius bezwering. Dat was eigenlijk ook een beetje wat ik hierboven vertelde alleen dan op een langere manier... P Dan is er ook maar een persoon wat dat hoeft te doen. |
|
|
  |
 |
|