Poll :: Snape's lessen. |
Snape leert kinderen door streng te zijn VEEL!!! |
|
66% |
[ 39 ] |
Snape leert kinderen door streng te zijn NIETS!!! |
|
33% |
[ 20 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 59 |
|
Auteur |
Bericht |
sirius_is_te_gek
2e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 29, 2007 19:29 |
 |
Ik denk dat het ook per leerling verschilt, maar ik heb toch gestemd op dat ze meer zouden leren. Ik denk wel dat veel leerlingen meer hun best doen, omdat ze weten dat Sneep streng is. Maar mensen die er niet tegen kunnen om onder druk te worden gezet en / of van nature al gevoelig voor sfeer zijn en/of onzeker zijn zullen slechter presteren.
Zelf vind ik beetje strengheid wel goed, maar Sneep strengheid vind ik net wat extreem. Maar hij geeft wel veel informatie aan de leerlingen over, en dat is de eerste taak van een leraar. |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 30, 2007 10:29 |
 |
Miss Und@ztood schreef: | Er schoot mij opeens iets in het hoofd. Snape geeft lessen maar door zo streng te zijn leren de kinderen meer. Of juist minder? Leren ze minder omdat hij ze niet aanmoedigt of leert hij ze juist meer door zo streng op te komen? |
Dat ligt heel erg verschillend en persoonlijk bij alle kinderen.
Het hangt vooral af van je mentaliteit, opvoeding en principes.
Dat een strenge aanpak voor sommige mensen wat effectiever en beter is, kan ik best geloven. (Ook al is dat bij Snape onrechtvaardig.) Maar sommige leerlingen gaan beter en meer studeren uit angst voor Snape's reactie.
Andere leerlingen houden er dan weer van om te kijken hoe ver ze kunnen gaan bij een leerkracht. Dus dan is een strenge leerkracht voor hen net een uitdaging om eens huiswerk niet te maken of eens niet mee te werken.
En nog andere leerlingen kunnen gewoon veel beter studeren bij leerkrachten als Slughorn, omdat die veel zachter is in les geven en sommige leerlingen hebben dat nodig. Sommigen kunnen ook niet leren onder harde druk en dat is wat Snape soms wel uit oefend op de leerlingen...
Het hangt dus in feite van heel wat factoren af... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Sabrč
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
819 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 30, 2007 12:00 |
 |
Ik denk inderdaad ook dat dat per leerling verschild. Zelf word ik altijd heel erg opstandig van een te strenge leraar en doe ik helemaal niks meer. Alhoewel, bij Sneep weet ik dat nou ook weer niet helemaal zeker...
Maar voor Marcel maakte het denk ik niet heel veel uit.. Bij Sneep was ie een ramp, maar bij Slakhoorn net zo... Alleen was ie misschien wat minder zenuwachtig.
Maar ze presteerden wel beter dan onder Sneep. En dat kwam niet alleen door het boek dat Harry had, want tijdens zijn slijmballen examens had ie ook een 'boven verwachting' gehaald, terwijl ie bij Sneep alleen maar 'dieptreurig' haalde. Dus dat zegt ook wel weer iets..
Het verschild gewoon per leerling, maar ik denk dat Sneep gewoon echt een overdreven eikel is als leraar zijnde. Er zullen er weinig zijn die onder zijn 'terreur' (om het maar zo te zeggen) goed zouden kunnen presteren (afgezien van Hermelien dan )
Maar wat maakt het allemaal uit... Hij geeft geen les meer |
  |
 |
|
| |