Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wizard-pas Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hebben tovenaars een identiteitskaart?

Ja
60%
 60%  [ 26 ]
Misschien
20%
 20%  [ 9 ]
Nee
18%
 18%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waar ik onlangs aan zat te denken is het volgende. Als het onnuttig is mag het uiteraard gesloten worden, maar ik denk dat het wel leuk is om even over te denken.

Zouden tovenaars een pasport/identiteitskaart hebben?

In eerste instantie dacht ik van niet, het lijkt wel in de HP-boeken alsof iedereen elkaar kent. En als ze niet weten wie de persoon is, dan geef je hem gewoon veritaserum en vraag je hem naar zijn naam.

Maar wat als je als tovenaar een dreuzelagent tegen komt en die vraagt je pas, omdat je toevallig goed lijkt op een crimineel? Een pas tevoorschijn toveren? En moet je dan plotseling het boek van de gemeente betoveren zodat je naam erin staat? En ervoor zorgen dat duidelijk is waar je woont, terwijl je huis misschien onzichtbaar gemaakt kan zijn?

En stel dat ze een pas hebben, maar sommigen hebben niet echt een adres. Ik denk dat een agent rare ogen zou trekken als er bij adres 'Zweinstein' ingevuld zou staan. Want daar wonen veel leerkrachten de meeste dagen. Of 'Zweinsveld'.

Hoe zit het daar eigenlijk mee?
Wat denken jullie?

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 22:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat tovenaars/heksen die vaak in de Dreuzel wereld rondlopen wel een indentiteitsbewijs hebben. Dat moet denk ik ook wel, want die heb je soms echt nodig in het dagelijkse leven.

Ik denk dat elke tovenaar dus wel een pas heeft, en Zweinsveld is het enigste dorp in heel UK waar tovenaars wonen, de rest wonen ook allemaal in Dreuzel woonplaatsen. En Sneep bijvoorbeeld die zet er niet op "Zweinstein". Maar hij zet er "Weverseind" neer. Sowieso staat je geboorteplaats erop. En niet echt de plaats waar je nu woont. En je kan thuis geboren zijn of je kan geboren zijn in het ziekenhuis maar dan staat er gewoon "London". En dan kan je gewoon zeggen dat je in een "normaal" ziekenhuis geboren bent.

Ik denk dus niet dat het echt een probleem is voor de tovenaars. Ze hebben een identiteitsbewijs als ze vaak in de "normale" wereld zijn, anders niet, maar dan heb je er ook geen een nodig.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

chocokikkertje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 9:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze niet hun echte adres er op zouden zetten maar eerder een adres dat verzonnen is of van een of andere dreuzel is. En waarom zou een tovenaar/heks zo'n kaart niet kunnen betoveren, zodat de agent denkt dat het echt is. Of ze wissen gewoon geheugen van de agent. Zodat deze niet meer weet dat hij een tovenaar/heks is tegengekomen.

Greetz Very Happy

Profiel bekijkenStuur privébericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 10:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik denk eigenlijk wel dat ze allemaal zo'n pas zouden moeten hebben. Het zijn in principe ook gewoon mensen dus ik denk dat ze niet buiten zo'n kaart kunnen. Maarja mensen die zich eigenlijk nooit in de dreuzelwereld begeven zullen er misschien geen nodig hebben.

En ook wat chocokikkertje zegt, het is vast niet moeilijk voor een heks/tovenaar om de boel een beetje te manipuleren mochten ze een dreuzelagent tegenkomen.
Dan hebben ze misschien in eerste plaats al geen kaart nodig, ze kunnen ook gewoon die dreuzelagent laten vergeten wat hij eigenlijk aan het doen was.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 11:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ik denk dat tovenaars/heksen die vaak in de Dreuzel wereld rondlopen wel een indentiteitsbewijs hebben. Dat moet denk ik ook wel, want die heb je soms echt nodig in het dagelijkse leven.

Ik denk dat elke tovenaar dus wel een pas heeft, en Zweinsveld is het enigste dorp in heel UK waar tovenaars wonen, de rest wonen ook allemaal in Dreuzel woonplaatsen. En Sneep bijvoorbeeld die zet er niet op "Zweinstein". Maar hij zet er "Weverseind" neer. Sowieso staat je geboorteplaats erop. En niet echt de plaats waar je nu woont. En je kan thuis geboren zijn of je kan geboren zijn in het ziekenhuis maar dan staat er gewoon "London". En dan kan je gewoon zeggen dat je in een "normaal" ziekenhuis geboren bent.

Ik denk dus niet dat het echt een probleem is voor de tovenaars. Ze hebben een identiteitsbewijs als ze vaak in de "normale" wereld zijn, anders niet, maar dan heb je er ook geen een nodig.

hier ben ik het helemaal mee eens. Alle leraren hebben denk ik wel een apart huis (op perkamentus na dan, denk ik). Daar gaan ze heen in de zomervakantie, en eventueel in de kerstvakantie etc.

daarnaast staat op een ID nooit een adres, alleen een woonplaats, geboorteplaats. en je namen etc. Op een rijbewijs staat wel een adres, dus dan zal er bij sneep idd wel weverseind op staan.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Witch_Eva schreef:

hier ben ik het helemaal mee eens. Alle leraren hebben denk ik wel een apart huis (op perkamentus na dan, denk ik). Daar gaan ze heen in de zomervakantie, en eventueel in de kerstvakantie etc.

daarnaast staat op een ID nooit een adres, alleen een woonplaats, geboorteplaats. en je namen etc. Op een rijbewijs staat wel een adres, dus dan zal er bij sneep idd wel weverseind op staan.

Maar dan, ik denk niet dat Sneep een rijbewijs heeft. Rolling Eyes
Maar verder is wat Eva zegt wel waar. En van dat betoveren van Dreuzels. Ik denk dat je daar mee moet uitkijken. In eerste instantie zal Arthur Wemel het niet zo leuk vinden. XD En ten tweede, in een drukke winkelstraat (stel) met een houten stokje gaan zwaaien en onbegrijpelijke dingen roepen, valt wel op... Rolling Eyes
Denk ik zo...

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou misschien wel..
Maar als ze er geen hebben kunnen ze altijd nog het geheugen even wissen van de politieagent.

Maar het zou raar zijn als ze geen enkele ID hebben, ik denk ook niet dat dit erg interessant is om in de boeken te vertellen dus ik denk wel dat ze er een hebben, gewoon een Dreuzel-ID/ paspoort zegmaar.

Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2007 16:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt dat ook tovenaars een identiteitsbewijs moeten hebben. Je kunt tegenwoordig haast niets meer doen zonder je te identificeren.
Zouden ze op het Ministerie van Toverkunst ook een archief bijhouden met daarin alle geboortes, trouwerijen, verhuizingen en dergelijke van de tovenaars? Want ze weten op het Ministerie precies waar tovenaars wonen.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 1:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Josse schreef:
Rhona schreef:
Witch_Eva schreef:

Maar dan, ik denk niet dat Sneep een rijbewijs heeft. Rolling Eyes
Maar verder is wat Eva zegt wel waar. En van dat betoveren van Dreuzels. Ik denk dat je daar mee moet uitkijken. In eerste instantie zal Arthur Wemel het niet zo leuk vinden. XD En ten tweede, in een drukke winkelstraat (stel) met een houten stokje gaan zwaaien en onbegrijpelijke dingen roepen, valt wel op... Rolling Eyes
Denk ik zo...

hahaha , het zal zo zeer leuk zijn geweest, als ik op eens Sneep voorbij zie rijden. Met een heleboel ingrediënten en toverketels in zijn auto..( Heeft lol in haar zelf ) Maargoed ik denk verder dat ze gewoon een soort van "Dreuzel indentiteitsbewijs" hebben. Dat ze, die alleen gebruiken als ze met dreuzels in aanraking komen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
san
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

san is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 8:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Zouden ze op het Ministerie van Toverkunst ook een archief bijhouden met daarin alle geboortes, trouwerijen, verhuizingen en dergelijke van de tovenaars? Want ze weten op het Ministerie precies waar tovenaars wonen.

Lijkt mij van wel, anders wordt het een zooitje.

Toch zit er wel iets 'tegenstrijdigs': tovenaars bewegen zich in de normale wereld, maar zoals Arthur die gek is van Dreuzelvoorwerpen en ook niet goed de namen ervan weet - daar zal hij bvast niet de enige tovenaar in zijn en dat moet toch opvallen in de "normale" wereld...

lieske90
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 10, 2007 15:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik denk wel dat ze een identiteitskaart hebben. Net als Rylane zegt; je kunt tegenwoordig bijna niet meer over straat zonder identiteitskaart.
Ik denk zelf dat tovenaars een eigen soort identiteitskaart hebben, maar ook nog één als ze met Dreuzels in aanraking komen. Dan hebben ze misschien de 'gewone identiteitskaart'.
Ik denk niet dat Rowling hier echt over nagedacht heeft, maar oke.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2007 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,
Ik denk wel dat ze een of ander bewijs bij zich hebben, lijkt mij dan toch. Je kan inderdaad niet in een drukke winkelstraat met je toverstaf lopen zwaaien en een vergetelheidsspreuk uitspreken. Op mijn ID-kaart staat ook niet veel informatie, dat van een Tovenaar kunnen ze er best ook opzetten, zo gepiept lijkt mij.
Groetjes, Judith

Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 12, 2007 18:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij hebben tovenaars geen speciale identiteit voor de toverwereld.
Ze hebben gewoon de identiteit zoals Dreuzels die kennen.

Dat ze tovenaar zijn komt er gewoon nog eens bij.
Dat moet nergens geschreven staan op hun identiteit of zo.
Want de toverwereld mag niet ontdekt worden.

Ravenklauw!
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 398 Sikkels

LavenderBrown is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze wel een soort van ID-kaart hebben. Als je op het Ministerie werkt, kun je je makkelijk voordoen als iemand anders, toch? Dan lijkt me het handiger als je een bewijsje bij hebt, wat op de één of andere manier geblokkeerd is voor spreuken, dan.
Maar misschien heeft JKR daar inderdaad gewoon niet aan gedacht, of denken tovenaars er ook niet aan.

Maar ze begeven zich dan wel in de Dreuzelwereld, meestal zijn ze toch in tovenaarsplaatsen te vinden. Net als in boek één: het was opeens heel vreemd om al die mensen in gekleurde gewaden te zien, en je zag bij het WK Quidditch wel dat tovenaars niet echt weten hoe ze zich in Dreuzelkleding moeten hullen.

Dus denk ik dat hun hot spots verborgen cafeetjes/winkels, hun eigen huizen, dingen als Diagon Alley en hun banen/scholen zijn.
Maar... waar werkt die hele tovergemeenschap? :/
Er zijn alleen wat standaard banen naar voren gekomen: verkoper, barman/vrouw, leraar, Heler/verpleegster, journalist....
Vast nog wel een paar, maar in de Dreuzelwereld zijn er zoveel meer banen, en er is toch nog een redelijk grote groep tovenaars.

Anyway, ze zullen zich wel op de één of andere manier moeten identificeren, en inderdaad houdt het Ministerie bij wie waar woont en ze weten ook hun volle namen en leeftijd, etc.
Ik vraag me af hoe ze dat doen...

kill you.
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2007 23:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat tovenaars een identiteitskaart hebben, ze moeten inderdaad ook als dreuzel door het leven gaan en hebben ze gewoon nodig in het dagelijkse leven. Zoal gezegd denk ik dat er op staat waar ze geboren zijn, en zijn er wel genoeg middeltjes waarover ze beschikken om agenten te slim af te zijn.

-x-

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp